Tonfiskröra & minus

Vågen här hemma behöver bytas batteri på men jag har inte tagit mig i kragen & skaffat ett nytt ännu, detta har lett till att jag inte har kunnat kolla min vikt på ett tag & sen har det blivit typ ingen träning & mycket fika sedan valparna föddes!;) Men idag när jag var hemma hos mina föräldrar fick jag syn på deras våg & självklart var jag tvungen att kolla hur jag ligger till. Minus 12 kilo kan jag glatt meddela, blev faktiskt rätt överraskad... men det var ju bra!:) Får ju passa på att tipsa om ett gott recept jag fick utav en av våra söta valpköpare, det är nämligen så att hon precis hoppat på LCHF tåget & gjorde en mumsig tonfiskröra som jag testade igår, till hade jag en vanlig grönsallad. Jag hade i princip alla ingredienser hemma, rödlöken fick bli vanlig gullök & kaprisen tog jag knappt en halv matsked & hackade smått eftersom det är ganska stark smak på den sorten som jag har hemma. Bilden är lånad från metrobloggen.se




Ingredienser

½ rödlök
1 burk tonfisk i olja
1 hårdkokt ägg
1 msk majonnäs
2 msk crame fraiche
1 msk kapris
1 tsk dijonsenap
salt & peppar


Tillagning

Hacka löken, tillsätt tonfisk & hackat ägg.
Blanda ner resten utav ingredienserna & rör om (alternativt hacka kaprisen lätt).
Servera i en avocado, på ett finncrisp eller som jag tillsammans med en sallad.


Åh vad roligt att du testade den. :D har massa goda recept på lchf mat nu. Suuuuper :) ses om tre och en halv vecka ;)



Kramar

2012-03-09 | 18:30:43

Åh så roligt :) Bra jobbat!

2012-03-10 | 14:40:08

Riktigt bra jobbat =))

2012-03-12 | 10:42:00

Var gärna med och tävla om ett hemligt paket från Mykidoo.se hos mig



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/february/tavling-vinn-valfri-vara-fran-mykidoo.html



Eller varför inte köpa presentkort 1000 kr på hand och fotavgjutningar, billigt?



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/march/presentkort-1000-kr-avgjutning-fran-memorie.html



Ha en fortsatt trevlig dag =)

2012-03-14 | 11:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback