Periodisk, intermittent 16:8 fasta Dag 1

Vaknade sent idag och gick inte ur sängen fören kl 10, ganska bra eftersom att det är första dagen och jag skulle bryta fastan kl 12 :)

Jag var dock hungrig redan när jag gick upp så jag bröt fastan en halvtimma tidigare, detta pga av att jag vill lära mig att känna när jag ska äta och när jag är mätt. Har under alla år haft problem med att frossa i mat, nyttig som onyttig, och gärna sent på kvällarna. Så nu hoppas jag att jag kan lära min kropp att känna igen signalerna att nu är magen full.

Det är ju också viktigt att fortfarande äta nyttig och näringsrik mat när man kör periodisk fasta, därför blir det så ren mat som möjligt för min del, alltså lite eller inga halvfabrikat osv. Undviker även pasta, potatis och ris med mera.

På lördagar kommer jag ändå faktiskt att inte vara lika strikt utan kommer nog att äta någon måltid eller snacks som inte anses vara lika nyttig ;)

 

 
Detta bröt jag fastan med idag. Kokt quinoa, stekta champinjoner, kikärtor, zucchini och rödlök med råriven vitkål och morot. Hade lite miso pasta utblandat med vatten för att smaksätta lite extra

 

 
Senare blev det en STOR smoothie gjord på banan, spenat, mango, spirulina, hampa protein och kokosvatten med en halv honungsmelon... eller rättare sagt 2 bett utav en honungmelon, det var fler än jag som ville ha :D

 

 
Vid sista måltiden för dagen serverades vaxbönor, blomkål och borlottibönor med pauluns supermix, hällde på lite sweet chili sås också. Förutom maten jag lagt upp här så har jag druckit en kopp kaffe med lite havredryck och lite mer än 2 l vatten.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback