GI dag 9


 
 
Frukost: Hallon & blåbär med lite keso & torkade tranbär
 
Mellanmål: Herbalife proteinbar citron med en stor kopp kaffe
 
Lunch: 4 st finncrisp med tonfiskröra & paprika, & en stor kopp grönt te med citronsmak & lite kanel i
 
Mellanmål: Herbalife smakprover (hade herbalife kväll hemma nämligen)

Middag/Kväll: Kycklinggryta med röd curry (recept nedan, en riktig favoriträtt)
 
 
 
 
 
Kycklinggryta med röd curry     
    
port 6

      
Ingredienser

4 kycklingfileér
1 gul lök
1 röd paprika
2 burkar kokosmjölk
2 dl cashewnötter
1 msk rödcurrypasta
2 tsk sambal oelek
Salt & peppar


Tillagning

Skär kycklingfileérna i bitar och bryn om, salta & peppra.
Hacka löken i grova bitar och sätt i dem i grytan tillsammans med kycklingen.
Häll i kokosmjölken & rör ner rödcurrypastan och sambal olek.
Låt det koka upp & sedan skjuda en stund (ca 10 min)
Lägg i nötterna.
3 min innan det är klart sätter du i paprikan som du skär i bitar.
Servera med keso, boccoli eller vildris.


Tack för goda tips :-) ibland har jag idétorka så det är kul att se vad andra äter :-) Herbalife bar, var hittar jag sådana? Hade varit kul att testa, ibland behöver jag något snabbt när jag känner att blodsockret sjunker....

Svar: Vad kul att man kan inspirera lite!:)Jag har en vän som säljer herbalife så jag köper utav henne, du kan få hennes nr om du vill?
Kram
Jenny Öst

2012-08-14 | 21:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback