The LCHF Kladdkaka

På morsdag blev det en paus ifrån strikt LCHF, dock liberalt istället. Mannen hade gjort en LCHF kladdkaka (jag har aldrig sett min man baka,så stolt över honom), receptet kommer ifrån 56kilo & var gudomligt gott, det bästa LCHF bakverket jag någonsin smakat & kommer absolut att göras igen dom dagar det tex firas något särskilt. Den var alldeles krämig & extra chokladig precis som jag gillar ;)
  
 

Ingredienser

200 g 70% choklad
200 g smör
1 dl sockerersättningsströ (tex sukrin eller stevia)
1 tsk vaniljpulver eller 1 krm Dr Oetkers vaniljarom
4 ägg

 

Tillagning

Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa ägg, strö och vanilj riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund.
Häll i springform och grädda i 200 grader i 6 minuter.
Låt stå kallt.
Servera med en klick vispgrädde och valfria bär!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback