Ghee

 
 
 
 
 
 
Hade invägning i fredags & vågen visade -4,5 kg på dag 18 med lchf. Känner mig mycket nöjd med det, speciellt eftersom det inte varit helt strikt alla dagar. På självaste nationaldagen blev det tex jordgubbar med grädde, men men så är det med det. Lyckades göra min första ghee (på bilden ovan), den blev super bra & smakar lite knäckigt/nötaktigt. Kan verkligen rekommendera ghee, det är gott, har lång hållbarhet, tål höga temperaturer & är mejerifritt fast det är gjort utav smör. Det finns ghee att köpa färdigt men eftersom det är lätt att göra hemma så gjorde jag det. Äter ju mejerifritt men har den senaste tiden använt smör, även laktosfritt smör men min kropp gillade inte alls det, så nu kör jag bara på ghee & kokosolja som fett istället :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback