Magicbullet kaffe

   
 
Ingredienser
 
30-50 g riktigt smör
1-2 msk kokosolja
ca en kopp kaffe
 
 
Tillagning
 
Brygg kaffet & häll under tiden i resterande ingredienser i en mixer eller hög behållare om du använder en stavmixer. Häll i det färdigbrydda kaffet & mixa, färdigt!:)
 

 
Jag startar nästan varje morgon med magicbullet kaffe, även kallat fettkaffe. Det kanske inte låter så gott men det är det, det blir ungefär som en fet latte med härligt skum på toppen. Det är även nyttigt & ger en bra mättnadskänsla vilket resulterar i att jag nästan alltid bara dricker mitt MB kaffe till frukost.
 
Fett har man ju fått lära sig att det är farligt, & det är det som gör dig tjock. Fel fel fel. Fett måste vi ha för att överleva, det är genom fett vi kan ta upp fettlösliga vitaminer som A, D, E & K. Det är dessutom viktigt för immunförsvaret & så ökar det faktiskt fettförbränningen. Det är dom naturliga fetterna vi ska äta & kokosolja är en utav dom, det består utav 100% fett.
 
Kokosolja har även många andra bra egenskaper. Tex så innehåller kokosolja inga transfettsyror, det finns antioxidanter i & så är det inte påfrestande för matsmältningssystemet. Det erbjuder snabb energi & främjar kroppens självläkande förmåga.
 
Laurinsyra är en nyckel komponent i kokosolja. Det är huvudorsaken till kokosoljans många hälsoegenskaper. Den omvandlas i tarmen till momolaurin, som skyddar mot virus och bakterieangrepp, låter bra va!?:)
 
Jag skulle kunna hålla på att skriva om detta hur länge som helst men nu får det räcka, nu har jag fått in det jag ville.

 



Åh, så gott det ser ut!!

2013-06-09 | 08:43:06

Spontant blir man ju skeptisk till att dricka rent smör blandat med kaffe, men det låter ju helt klart spännande. Får nog ta och testa :)

2013-06-10 | 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback