Jordnötskakor LCHF

Satt här hemma och var sugen på att baka, kom på att jag hade en hink med jordnötssmör ståendes i skafferiet & började söka på nätet efter ett intressant recept innehållande just detta. Hittade ett som stämde överrens med ingredienser jag hade hemma, & med några små ändringar & tillägg blev slutresultatet riktigt goda jordnötskakor. Ät dom medans dom fortfarande är lite varma, då är dom som godast!;)
 
 
Ingredienser
 
50 g smör
2-3 msk osaltat jordnötssmör
2 krm havssalt
1/4-1/2 dl stevia strö
2,5 dl mandelmjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
6-8 droppar stevia drops vanilla creme
 
 
Tillagning
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda rumsvarmt smör & jordnötssmör.
Blanda i dom torra ingredienserna & dropparna.
Forma degen till små runda bollar & lägg på en plåt med bakplåtspapper, platta till dem lätt.
Grädda kakorna mitt i ugnen i ca 10 min.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback