Periodisk fasta

 
Just nu blandar jag lite olika "dieter" efter vad som passar mig bäst, dom jag har gått in på är GI, LCHF & PALEO. Äter nästan helt mejerifritt (förutom mjölken i mitt morgon kaffe), & har dragit ner på salt (använder endast halvssalt), äter lite frukt, inget mjöl, socker eller godis & försöker äta så rent som möjligt, alltså inga halvfabrikat med mera. Har sett att många kör på periodisk fasta & självklart kände jag att detta måste jag läsa mer om, kom in på styrkelabbet där det finns en mycket bra guide om detta. Blev så peppad att från & med imorgon börjar jag med periodisk fasta, eller vardagsfasta kan man även kalla det. Kommer köra på ett upplägg som passar min vardag & kommer alltså fasta 16 timmar varje dygn & ha 8 timmar då jag får äta, ungefär såhär kommer det att se ut:
 
  • kl. 12:00 Första målet
  • kl. 12:00/13:00 - Träning eller annan aktivitet
  • kl. 13:00 - Efter-träningsmåltiden (dagens största mål)
  • kl. 16:00 - Andra målet
  • kl. 20:00 - Sista målet inför fastan


fin blogg du har...
fastnade för detta inlägget då jag själv vill gå ner alla mina kilo som jag har i överflöd..
letar efter tips o ideer..
gillar din blogg.. har lagt till dig på bloglovin, så du kommer alldeles säkert få se fler kommentarer från mig...
ha det så bra..

2013-05-24 | 21:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback