Kladdkakecheesecake

Jag älskar både kladdkaka & cheesecake & hur gott låter det inte med dom två tillsammans....mumsfillibabba!:)
Hittade receptet hos Hilda & tänkte att jag ska baka mig en kladdkakecheesecake någon dag snart!:)


Varför välja när man kan få båda?

150 gram  smör, (eller margarin)
2 st  ägg
1,5 dl  socker
1,5 dl krossade pepparkakor och degistivekex
1 tsk  vaniljsocker
1 tsk  bakpulver
1,5 dl  vetemjöl
4 msk  kakao

Fyllning
2 st  ägg
1 st  pressad limefrukt
1 tsk  vaniljsocker
0,75 dl  socker
400 gram  philadelphiaost

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret.
3. Vispa ägg och socker poröst, blanda i vaniljsocker, bakpulver, vetemjöl och kakao.
4. Häll i smöret och rör till en jämn smet.
5. Bröa en springform och ha i chokladsmeten och grädda i 15 minuter.
Gör under tiden cheesecakesmeten.
6. Vispa ägg, lime, vaniljsocker och socker. Rör ner philadelphiaosten.
7. Ta ur formen med kladdkakan i efter 15 minuter och häll i cheesecakefyllningen. Grädda ytterligare 30 minuter. Kakan skall fortfarande vara lite kladdig i mitten.




åååh det lät ju hur gott som helst =)

2011-05-12 | 11:52:43

Fast du har skrivit fel på stegen, men tur länken fanns. Ska ge mig på att baka denna smarriga sak till helgen då både jag och min kompis fyller år. Tack för tipset :)

2011-05-12 | 17:11:05

Den där ser livsfarligt god ut :)

2011-05-12 | 19:30:50

Nämen kära nån, det har du inte alls gjort, det måste varit min webläsare som spelat mig ett spratt. Jag ber om ursäkt och tackar återigen för ett spännande recept! Jag återkommer hur det resultatet blev :)

2011-05-13 | 02:53:17

Den blev hur god som helst, det tyckte alla som fick smaka också! Jag körde dock utan kaksmulor och tog lite lite mer socker istället, men nästa gång ska jag testa med kaksmulor. Mums!

2011-05-18 | 14:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback