Sov dilemma

Jag funderar starkt på om Hugo ska börja sova i eget rum. Men jag har typ tusen funderingar & frågor över hur man ska göra & hur det kommer gå, det är nämligen så att han sover i sin egna säng halva natten för sen vaknar han & somnar om i vår säng. Jag är så himla löjlig med det där & tycker att det är så himla mysigt att ha honom nära & visst har jag låtit honom ligga kvar & tröstat honom till sömns i sin egna säng men ibland orkar man bara inte. Nu är frågan om hur det kommer att gå, kommer han sova bättre, kommer han att börja sova hela nätterna eller vakna ännu mer & sova sämre? Det är väl egentligen inget annat än att bara chansa & se hur det går & inte ge sig, men det skär i ett mammahjärta när ens barn gråter & man har liksom en inbyggd mekanism som gör att man gör allt för sitt barn & lite till. Det finns både negativa & positiva aspekter i det hela men i slutändan är det väl ändå mest positiva!?



Hahaha...läste precis igenom inlägget & fann att jag har en diskussion med mig själv & att jag redan vet vad svaret är i mitt lilla dilemma!:D



Tycker nog du besvarar frågorna du ställde till mig i inlägget med men för att besvara utifrån vår aspekt. Vi har nästan uteslutande låtit Mait somna i sin säng och sedan sövt om henne där, dock funkar det inte alltid och nu när jagvarit helt förbi av trötthet iom grav. så har hon fått somna om hos mig på morgonsidan, ångrar det nu, men samtidigt verkar inte det spela någon roll nu när hon flyttade in i eget rum. Har gått väldigt smidigt peppar peppar

Når hon vaknar går vi in, oftast är det nappen som felar, sen äter hon fortfarande välling på natten vilket vi ger i hennes säng, sedan känner jag att jag låter henne sköta sig själv mer nu när hon sover i eget rum, jag låter henne vakna och sedan somna om utan att vi lägger oss i på ett helt nytt sätt. Skönt!

Lycka till!

2011-01-31 | 15:58:38

Hihi, jo jag förstod att det var du som skrev kommentaren.. ;) Bakgrunden kommer från http://scrappinblogs.blogspot.com/. De är egentligen anpassade för blogspot.com, men mycket om och men senare så lyckades jag få in den på blogg.se =) Dock så vill de nog att man ska ha deras logga, och den lyckas jag inte få dit...



Men kolla in där och testa lite, så kan du ju bara fråga mig om du får problem =)

2011-01-31 | 16:12:17

Lucas sov i sin säng inne i vårt sovrum fram tills i somras någon gång då jag inte viljat ha honom sovandes i rummet intill, man ville ju kunna titta till honom osv men insåg till slut att han stördes av oss för han sov rätt oroligt i slutet. Vaknade när man la sig, vaknade om man rörde sig osv. Jag trodde jag skulle sova jätte otroligt första nätterna pga av att vi flyttat in honom i hans rum. Men både jag och Lucas sov som två klubbade sälare och gör fortfarande. De kändes såklart konstigt men samtidigt så var det skönt att slippa smyga in till sovrummet i mörker och att kunna läsa en bok innan man skulle sova va ju underbart så ja det var de bästa vi gjort tror jag för oss alla. Så jag tycker absolut det är värt ett försök, testa några nätter och se om de funkar. :)



Lucas sov bara i våran säng till och från när jag ammadade och när han blev mer aktiv och rörde sig hej vilt så går de inte att ha honom sovande vid oss för han vill göra allt annat än sova. Lite tråkigt på ett sätt för det e ju så mysigt :)



Lycka till, jag tror de kommer gå galant :))

2011-01-31 | 20:16:19

Följ hjärtat ditt, men det verkar ju som sagt att du bestämt dig..



Jo, du kan få inreda förrådet om du vill hahahhaa

2011-02-01 | 08:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback