Lite tårar

Här kommer ännu ett inlägg om inskolningen, det är ju det vi håller på med nu denna veckan & kommer att fortsätta med det även nästa. Så nu vet ni vad ni kommer att få läsa om!;) Nä...det blir säkert annat också!

Torsdagen gick lika galant som dom andra dagarna...till en början iaf. Jag & mannen satt i personalrummet & drack kaffe & läste tidning, efter en tag så hörde jag en liten Hugo som inte alls var glad & grät som bara den & gissa om det kröp i kroppen på mig då, jag ville bara springa in till honom & gosa så att han blev glad igen. Men jag höll mig & efter en liten stund var det tyst, jag visste iofs att han var väldigt trött den dagen eftersom jag fick väcka honom på morgonen för att komma iväg i tid & när vi senare kom för att hämta honom var allt frid & fröjd. Fröken berättade att han varit ledsen eftersom att hon inte kunde ta upp honom för hon bytte blöja på ett utav dom andra barnen, men efter det var allt bara bra.

Idag var det ännu en dag med lite tårar. När jag & mannen skulle gå försökte Hugo komma upp i min famn men jag försökte att avleda honom med att göra något annat & fröken fick honom att bli nyfiken på en spann & spade & vips så började han gräva för fullt i sandlådan. Men när jag & mannen sa hej då så kom tårarna, vi kunde inte göra annat än att gå men hörde att det snabbt blev tyst, himla tur att han gillar sin fröken!:) Idag fick han äta på dagis med & det gick jätte bra det också.

Det har gått väldigt bra med inskolningen denna veckan, jag är glatt överraskad!:D Nu han han dock kommit på att mamma & pappa försvinner & det är inte så kul, i början gick det bra men vi blev förvarnade att det kommer efter ett tag. Snabbare än förväntat, men sedan kommer han komma på att vi kommer ju faktiskt tillbaka sen!:)


Självklart kan du låna bilden!!

Ja ni ska ju vara jättenöjda, när du går på loppisar, var går du mest då? Jag gillar också äldre möbler som man förnyar med hjälp av enkla medel, jättefint och rikigt roligt!



Ja, jag har gått igenom mycket, men nu i efterhand känner jag mig starkare än någonsin. Synd bara att barnen kommer i kläm när något sådant händer.



Kram

2011-04-08 | 22:40:31

Hihi, vad kul att du gillade tipset. :)

Ett litet budskap på frukostägget är så enkelt men ändå roligt att vakna till. :)



Trevlig helg!!

/Johanna

2011-04-09 | 16:17:35

Ja, man gör ju inte annat än att städa känns det som ibland ;(.



Det var konstigt att vara ifrån Emeline, saknade henne massor samtidigt som det var skönt att bara få vara "vuxen" också :)



Har du några roliga planer för helgen? :)

2011-04-09 | 16:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback