Kaoset

Ja... jag skrev ju att jag skulle skriva om kaoset igår. Dagen började med en liten kille som fontän kräktes precis när jag hoppade ur bilen på jobbet, så då var det bara att ta med honom in och tvätta av honom medans mannen fick tvätta ur bilen. Så det blev inget dagis för Hugo igår, inte på resten utav veckan heller tror jag eftersom att man ska vara hemma i typ 3 dygn efter sista kräkfria dagen. Som tur är så mår lillkillen bra & kräktes bara 1 gång & är precis som vanligt nu!:) Men men... Mannen & Hugo åkte hem & jag stannade kvar på jobbet, jag hade ett långt pass som började halv 8 på morgonen & skulle vart över kl 8 på kvällen. Blev det så!? NEJ det blev det inte!!! Mitt på dagen la en utav kortläsarna av i butiken men som tur är så finns det 2 kassor så det ordnade upp sig ganska snabbt & kunderna fick betala kontant en stund, som tur är finns en bankomat bara runt hörnet. När det bara var cirka 2 timmar kvar på arbetsdagen & det bara var jag & min syster (som jobbar på samma ställe) kvar så föll allt i bitar. Kassan kraschade & vi fick gå över till bara kontant betalning igen, chefen kom in & fixade kassan som fungerade i ungefär 20 minuter sen la den av igen. Tillbaka till kontant betalningen ännu en gång men nej...då la nästa kassa också av & där stod vi helt hjälplösa! Chefen fick ännu en gång komma in & försöka fixa det men det gick inte, kassa systemet i hela Sverige hade lagt av. Det hela slutade med att vi fick köra old school & springa runt med varje kund för att kolla priserna på alla varor dom skulle handla, & vilka guld kunder vi har, dom så förstående & sprang runt själva till slut & hjälpte till så gott dom kunde!:D Alla förutom en jävla surgubbe som skulle krångla, fy fan för dig säger jag bara (ursäka mig!;))! Men efter att chefen sa till honom & jag slängde ett ont öga mot honom så gick han hehe. Han ska alltid stå & svära & gorma så fort minsta lilla fel dyker upp, även om det är hans fel.... Men nog om den idioten, allt löste sig till slut & jag & syrran kunde stänga butiken efter en lång, kaousfylld & stressig dag!:)


Aj då, ingen bra start på dagen och ett kaos kommer sällan ensam tyvärr. Allt på en gång. Jösses. Hoppas du sov gott inatt efter den stressiga dagen :)

2011-04-14 | 20:24:04

Oj varför är det alltid så att en dag som börjar kaos fortsätter på samma sätt...?

2011-04-18 | 21:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback