Hosta

Hugo är förkyld & blivit väldigt hostig vilket inte gör nätterna speciellt roliga, ingen sover bra & det finns inte mycket man kan göra för den lille. Men så testade jag ett gammalt husmorsknep, man river en lök i rivgärnet & ställer sedan tallriken i sovrummet. Det luktar inte gott men det hjälper faktiskt, Hugo hostade bara lite på morgonen idag.


 

Lillemannen sover ganska bra om nätterna nu ändå (förutom hostan & förkylningen), han vaknade bara en gång i natt & ville till stora sängen där jag låg alldeled ensam för mannen stog inte ut med löklukten!:) Men men, smällar man får ta!;) Tror det gör mycket att den där andra lilla tanden äntligen tagit sig igenom också...Lättnad!:D Nu ska bara mamma Jenny lära sig att sova med!:S


Wilda har oxå hosta. Ska sören testa knepet =)

2010-10-04 | 08:20:55

Usch så tråkigt att han är sjuk lilleman. Hoppas det ger med sig snart och han blir pigg och glad igen.

Ja, 5:e månaden, det går fort. Illamåendet går sådär, det är bättre men inte helt borta. Jag äter fortfarande åksjuketabletter för att kunna äta och dricka utan problem, och så går jag runt med mina åksjukearmband. Men vissa dagar är det dåligt iallafall. Jag är iallafall mycket piggare, man får vara glad för det lilla :-)

2010-10-04 | 14:31:09

Jag vet inte om det var det, men vi har sovit heeela natten. Tack iaf

2010-10-05 | 12:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback