Från bra, till dålig, till kul

Idag ringde hyresvärden angående den nya lägenheten & han kom med goda nyheter!:) Vi får lägenheten om vi vill så någon dag snart ska vi åka & kolla på den. Himla kul!:D Men min mamma kommer bli ledsen om vi flyttar, nu bor vi ungefär 5 minuters promenad väg hem till mina föräldrar. Det är väldigt skönt faktiskt, Hugo trivs väldigt bra i deras sällskap & det känns bra att lämna honom där om man behöver barnvakt. Min mamma blev så till sig att hon till och med ebjöd att bygga om ett litet hus på gården där dom bor så att vi kunde bo kvar så nära!:) Lilla mamma då!;D

Imorgon åker jag, Hugo & min mamma till sjukhuset i Alingsås. Min morfar ligger där just nu, han fick nämligen en hjärtattack härom dagen. Han mår bättre nu & det är inte första gången det händer, men doktorerna vill inte göra något mer utan sätter honom på alla möjliga mediciner pga av hans ålder & risken att han går bort under en operation. Det är inte lätt...

Men från en bra nyhet, till en dålig, till en rolig...Billy ska bli pappa!:) Japp, hans parning gick bra & nu väntar lilla Maiden uppe i Stockholm på små valpar!:D Jätte kul att det gick vägen, tänk vår lille Billy boy ska bli pappa till små valpar för första gången. Undra hur många det blir & hur dom kommer att se ut!? Det hade vart trevligt att hälsa på när valparna kommer men det är en bra bit till Stockholm härifrån tyvärr!:/

Hugo blir 10 månader imorgon...oj oj oj!:) På fredag ska vi till BVC för att väga & mäta lilleman, jag är väldigt nyfiken på hur mycket han har växt sedan sist!;D Så mer info kommer inom kort...


Jag förstår din mamma, men tänk vilken tur du coh din mamma ändå har haft att bo så nära varandra. Jag önskar jag kunde träffa Hugo oftare. Nu träffar jag honom bara för att jag kommer till Hyssna, ni kommer ju aldrig att hälsa på,om det inte är kalas, men det är väl så om man bara är farmor. Har pratat med en del och det säger samma sak att det är skillnad att vara morföräldrar.Eller?

Kram

2010-10-21 | 10:59:00

Så kanske flytta? Va skoj, är de en trea ni ska flytta till då eller? Jag hade med velat flytta, men orkr inte flytta igen. Planlösningen på vår lägenhet är verkligen helt världelös men men.. Hade velat ha hus men får väl drömma ett tag.. och spara:P

2010-10-21 | 12:58:33

Åh, grattis. Va kul med ny lägenhet. Är den större än er nuvarande?

2010-10-21 | 13:05:51

Va kul att ni fick den :) När ska ni åka och kika på ert blivande hem? :)



Och grattis till pappa Billy :)



Stackars din morfar.. hoppas han blir bättre!



kram på er!

2010-10-21 | 16:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback