Kökssoffa & bord

Jag fick ju 6 st henriksdal stolar i födelsedagspresent & dom är så snygga & passade in jätte bra i köket. Men tyvärr är det precis så att dom går under bordet så vi får köpa ett nytt större köksbord, sen funderar jag även på en kökssoffa. Har vart sugen på det ett bra tag nu & funderar på att kolla efter en på loppis för en billig peng & sen fixa till den med en klick färg, svart tror jag så att den matchar stolarna...men ska man ha ett vitt eller svart köksbord?



Bild: google.se


Om du har ljust kök tycker jag det blir snyggt med en mörk färg på soffan, de ska liksom peta ut lite på sina ställen om du förstår. Annars försvinner den in i de ljusa och uppmärksammas inte lika mycket. En köksoffa ska synas! =)



2010-11-19 | 10:39:09

Varför inte helt enkelt köra på svart bord åxå? =)

Vad har ni för färger i köket?

Addade dig på msn, men vet inte om de var rätt adress med N....?



Hade vart mycket trevligt o snacka inredning med dig. Vi är på samma spår serru =)

2010-11-19 | 11:22:22

Hej igen, =)



Hmm, då tycker jag svart bort, men inte lackat så de blir en sån där glansig yta, i med att silver glänser upp så är de snyggast om dom silverditaljerna gör sitt jobb, så inte bordet försöker glänsa ikapp, om du förstår.



Nått som jag tycka är snyggt med bord o målning är om man målar i tunnt lager med svart. Tänk dig att de är jättemkt vatten i färgen så den liksom nästan ser sågär lite brun/svart ut, så träet på bordet lyser lite egenom i sina strimmor.



Men de beror ju helt å hållet på vad det är för material på bordet såklart, men mörkt defenitivt.

Låter jättesnyggt med färgerna du har. Silverditaljer o de där.



Kram

2010-11-19 | 14:26:43

Det är verkligen jättesnyggt med rustika svarta möbler tycker jag. Jag skulle vilja inreda ett helt hem med sånna möbler så jag tror det blir jättebra med det ni har köpt!

2010-11-21 | 22:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback