Så nära men så lågt bort

Lämnade ju ett blodprov på vårdcetralen härom dagen, skickade det till IVF mottagningen för att se hur mina värden ligger till så igår ringde jag till IVF för att ta reda på om eventuella ändringar behövdes göras i min dos med Gonal-F.

Sköterskan jag talade med sa att mina värden såg jätte bra ut & att jag ska fortsätta med samma dos som innan & på fredag ska jag till IVF för att göra en ultraljudsundersökning.

Om allt ser bra ut då så är vi nära...så nära!

Blir bara mer & mer nervös nu. Längtan efter ett barn är så stark & tar över nästan allt annat. Är livrädd att något ska gå fel...men ändå så hoppfull.

Det är en skrämmande men positiv känsla som fyller mig...Man vet ju aldrig! Allt kan gå bra eller käpp rätt åt helvete.

Trots alla motgångar till att få ett barn tillsammans vill jag aldrig säga "jag orkar inte mer" även om det känns så ibland... Så nära men så långt bort!

 

2009-03-18



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback