Oj vad det rör sig

Sitter hemma nu och har absolut ingenting att göra, lite tråkigt måste jag säga. Bebisen ligger och sparkar mig i revbenen, det är inte speciellt skönt... Ibland sparkar busen så hårt att man nästan tappar andan. Man känner alla bebisens rörelser utanpå magen nu och kan ibland gissa sig till vilken kroppsdel som knuffas ut.

Nu när magen är så stor så är den verkligen ivägen, jag går in i saker hela tiden och kan knappt ta på mig skorna med mera för att det tar emot, får klämma mig igenom ställen då och då, men nu är det ju inte långt kvar tills bebisen kommer så jag behöver inte stå ut så länge till!;)

Igår var vi ju på föräldrakurs/träff eller vad det nu kallas. Väldigt trevligt, vi var 5 par allt som allt. Vi ska träffas 3 gånger och då berättar barnmorskan om allt från hur förlossningen kan börja tills man får sitt lilla knyte i sin famn. Vi var dom som skulle föda först, alla andra ska ha i januari. Men nu har ska jag nog förbereda maten, tänkte det skulle vara klart tills älsklingen kommer hem!:)

 

2009-10-22




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback