Mötet

Tidigt på morgonen kom vi till IVF mottagningen & hade ett samtal med en barnmorska & jag kan säga att jag har pirrande glada & nervösta känslor inom mig nu!:)

Jag har ungefär 1 & ½ vecka kvar på mina mini-piller & när dom är slut ska jag börja ta provera i 10 dagar. När jag är klar med det så ska jag vänta tills jag får blödningar...eller rättare sagt min mens.

Har inte haft mens på över 1 år & det har vart så skönt, inga smärtor eller tvunget säng liggande eller nått!:) Men nu blir det andra bullar.

På min första mens dag ska jag börja ta nedreglering som består att ett nässpray som tas 3 gånger om dagen, 1 sprut i en & samma näsborre i 2-3 veckor.

När nedregleringen har haft tillräcklig effekt så kan vi börja med hormonstimuleringen. Det kommer även att tas blodprov  & ultraljud för att se om allt är bra för en äggplockning.

Vad som händer efter det berättar jag vid ett senare tillfälle. Men vi har en ny tid på IVF mottagningen redan den 10/3. Är så glad & nervös på samma gång nu, det är inte så långt kvar tills vi förhoppningsvis ska göra vårat första försök till att bli med barn!:D


2009-01-22



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback