Kärlek vid första ögonkastet

Jaha... Då var man mamma då!:) Det är inte någon frid och fröjd att få barn, så mycket kan jag ju säga, men det är ändå helt underbart. Så som mitt liv ser ut just nu så är det fyllt med blöjor, kiss, bajs, svullna bröst, amning och sömn eller brist på det rättare sagt, men framför allt en otrolig kärlek till ett litet barn. När man tittar in i denna lilla människans ögon, det lilla miraklet man gjort, så får man en varm, härlig känsla inom sig och allt, då menar jag verkligen allt är värt det.

Förlossningen var en upplevelse i sig. Fick hemska värkar kl halv 2 på natten och vid 4-5 tiden bestämde vi oss för att åka till förlossningen, dom kollade värkarbetet och hur mycket jag var öppen, 3 cm hade jag kommit så dom ville inte lägga in mig riktigt än så vi åkte hem igen för att försöka vila. Lite senare blev värkarna ännu värre och jag ville inte vara hemma mer. Vi åkte in igen kl 9 på morgonen och då var jag öppen 4 cm. Jag blev inlagd och fick komma till ett förlossningsrum. Vi bestämde att jag skulle lägga mig i ett bad för att slappna av lite, det var skönt!:) Fick lustgas och vid 11:42 gick vattnet, jag gick ur badet och la mig i sängen och arbetade mig igenom värkarna, bytte ställning så att jag stod på knä och lutade mig över huvud delen av sängen som var uppfälld, då gick det fort. Kände hur huvudet började komma ut och då bad barnmorskan mig att lägga mig igen. Krystvärkarna satte igång 13:00 och kl 13:05 var han ute.

Han kom upp på mitt bröst och ville suga direkt, rena drömmen. Både jag och älsklingen fällde tårar av glädje, våran mini ängel hade äntligen landat. Jag kan inte beskriva den känslan, helt otroligt. Vi är så lyckliga. Kan ju lugnt säga att det är den bästa julklappen någonsin. Älskar våran lilla pojk. Vi har inte bestämt något namn än, men nu är vi nere på 2 favoriter iaf!;) Men nu ska jag laga lite mat, lillen vaknar nog snart med och vill äta. Ha det toppen allihop.

 

2009-12-26


Sv: Ja!:) Glöm inte att ändra bloggadressen du fyller i när du skriver i bloggen!:) Kom in på din gamla!

Jada, jag lägger uppr ecept senare!:)

2010-05-25 | 17:48:33

Aha hihi... då förstår jag ;)

la själv upp alla gamla inlägg på min nya blogg, det tog eeevigheter, men det känns ju ändå kul att ha allt samlat på ett ställe. :)

Kram

2010-05-25 | 19:06:55

Jag vill gärna ha massor av barn, men sedan får man ju se hur många man orkar. Plus att Micke vill ha max tre stycken. Jag vill även ta emot fosterbarn när jag har lite mer erfarenhet utav äldre barn och så :) Ska lämna in ansökan om att bli kontaktperson imorgon, håller tummarna för att jag verkar intressant :)



Eget företag tycker jag definitivt du ska satsa på! Jag vill jättegärna starta eget jag med, dock så har jag noll startkapital och eftersom vi lever på försörjningsstöd måste jag kunna ta ut ett par tusen redan första månaden om vi ska klara oss :/ Just nu har jag fått lite dille på att bli politiker dock, får se hur det blir med det :) Men det låter jätteintressant! Är det en internet-butik du har tänkt då eller en "riktig" affär? Har själv kikat på lite återförsäljare på baby-grejer till en ev. internetbutik, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga tyvärr.



Kram!

2010-05-25 | 21:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback