Jätte bra men lite tråkigt

Min älskade man har ju vart arbetslös i snart 1 år, det kom sådär lagom när vi fick veta att vi skulle bli föräldrar. Arbetsmarknaden har ju vart värdelös och arbetsförmedlingen är kass, men vi har klarat oss bra ändå.

Det har vart toppen att ha älsklingen hemma, speciellt med tanke på foglossningen jag hade som gravid, plus att han har gått igenom hela graviditeten med mig och har kunnat uppleva dom 3 första månaderna utav Hugos liv. Det är inte många män som får göra.

Jag har levt lite i lyx ändå, mannen har spenderat ungefär lika mycket tid med Hugo som jag gjort och någon morgon då och då har jag fått sova länge och vilat upp mig, vilket behövs ibland. Jag tar alltid Hugo på natten om det är något. Fast nu sover han typ hela natten, han kan vakna någon gång och knorra lite men sommar om. Men jag vaknar ju för minsta lilla ljud, tror dom flesta mammor blir såna!:) Mannen märker inte nått, inte ens om jag går upp och byter blöja eller så, han bara sover vidare!:D

Men iaf... Det har vart toppen och min man är helt underbar. Fast från och med tisdag så får jag, Hugo och hundarna klara oss själva för älsklingen har fått jobb. Vilket är jätte kul, bra och fantastiskt men ändå lite tråkigt!;)

Jag jobbar fortfarande lite som kontaktperson, men det är bara 1 gång i veckan i ett par timmar och Hugo brukar följa med. Aldrig dumt med lite extra pengar. Mitt vikarie jobb som personligassistent finns tyvärr inte kvar. Hon som jag jobbade hos har gått bort, R.I.P Så när mammaledigheten är över så blir det att söka jobb igen. Men det ska nog gå bra, förhoppningsvis!:/ Min chef sa att det bara är att ringa så skulle hon försöka fixa nått!:)

2010-03-31



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback