Hyfsat pigg

Idag är jag hyfsat pigg, har haft en bra natt och nu sover Hugo igen så egentligen skulle jag passa på att vila lite, men det går liksom inte... He he! Min kropp har ställt in sig på att få lite sömn men att ändå orka med, så vila kan vara lite jobbigt ibland plus att minsta lilla ljud från den lilla ängeln gör att man vaknar.

Nu är det inte bara Hugo som är lite förkyld utan jag har med dragit på mig det, usch! Hoppas det går över snabbt, hatar en långdragen förkylning. Hugos kolik har blivit bättre, men det sägs ju att runt 1-2 månaders ålder så är koliken som värst, så det återstår att se. Annars är allt bra här och vardagen fortsätter som vanligt.

Igår åkte vi en snabbis till IKEA i Kållered där vi även köper våran hundmat och så hälsade på min syster. Kände att vi behövde komma ut och göra något annat för en gångs skull, det är ju inte så kul att gå ut i kylan precis. Vill ha lite vår snart, så att man kan komma ut på härliga promenader.

Men iaf, inne på IKEA hittade vi en tak lampa till Hugos rum, ett set med 17 plastburkar, haklappar, skedar och matskålar till när Hugo börjar äta lite annat än bröstmjölk, petskydd, kantskydd, lådspärrar som är bra att ha när han börjar ta sig runt på egen hand, tvättlappar i frote som är toppen att ha vid amning och efter då lite mjölk kan komma upp igen och till sist värmeljus.

Jo, kan ju berätta att jag tappade min bebisvikt plus 2 kilo redan 2 veckor efter förlossningen. Gick ju upp 12 kilo allt som allt och att tappa den vikten så fort är inte dåligt, många andra mammor som jag pratat med har det tagit betydligt mycket längre tid för. Men men... Nu har jag inte tid att sitta här mer!:)

 

2010-01-26




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback