Hugo mums


Jag ammar på heltid, bröstet är ju fortfarande Hugos favorit men han äter också mat 2 gånger om dagen, morgon & kväll. På morgonen brukar det bli gröt, äpple & pärongröten är den mest populära men idag fick han banangröt. Eftersom magen blir lite hård & krånglar så brukar vi blanda i lite katrinplommon puré som gör susen, idag på morgonen fick han även lite äpple & bananpuré i & han mumsade i sig som bara den!:) Härligt härligt... Kvällsmaten består utav hemmagjord grönsakpuré med äpple eller päron dricka, drickan är nog det bästa han vet!:)

 

 

Hugo kan även sitta upp en liten stund själv nu, jätte kul att se. Han balanserar så fint & försöker ta saker som ligger framför honom, skulle något ligga vid sidan av honom så ramlar han oftast så mjukt åt sidan!:) Han rullar runt till mage hela tiden med, men han har inte kommit på hur man rullar tillbaka till rygg än... men försöker gör han!:D

 

 

Annat nytt om Hugo är att han redan har både kissat & bajsat på pottan... Stolt mamma!;) Jag vet att det är tidigt, men varför inte börja så snart som möjligt & göra det till en kul grej!? Sätter honom på pottan ungefär 1 gång om dagen, brukar bli efter maten då magen sätter fart. Han har även börjat göra prutt ljud med munnen hela tiden, måste ta kort på det så ni får se hur han ser ut...skit kul!:D Det var väl allt för nu...under dagen kommer fler gammal inlägg läggas upp här på bloggen, vill ju ha dom från graviditeten & Hugos första månader i stora vida världen. Men nu ska vi ta oss en promenad i det fina vädret!

 



Naw duktiga Hugo!:) Gud vad stor han blivit!:) Sötnosen!

2010-05-26 | 10:07:51

Du fyller 25 i år va? :) Då är det inte så långt kvar för din del ;)



Låter jättebra med potträningen, jag vill också börja med det tidigt så man inte får problem med det när barnen blir äldre :) Och längtar massor tills jag får introducera smakisar för Isac :D



Kramisar!

2010-05-26 | 11:15:11

Oj, får ta o inhandla en potta så snart försörjningsstöd har slutat bete sig som idioter, Isac blev ju tre månader den 24:e ;) Men hur blir det när Hugo börjar på dagis om han inte är helt färdigtränad då? De är rätt bra på att slarva med sånt där har jag hört :(



Nästa gång vi ska till BVC ska vi prata om mat och vad som är lämpligt att börja med :D Gör du egen mat eller köper du? Jag ska göra egen hade jag tänkt :)



Kram.

2010-05-26 | 11:45:54

Så stor han är nu Hugo, jättesöt. Lik sin far & mor tycker jag allt. Fin blogg också! Du lyckas alltid få det så fint.

Kram!

2010-05-26 | 13:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback