Glad & rädd på samma gång

Nu är jag glad!:) Kom hem ifrån IVF mottagningen för en stund sen. Har vart där för en ultraljudsundersökning för att kolla mina äggblåsor.

Äggblåsorna såg bra ut & har mognat fint så nu är det inte långt kvar tills vätskan i äggblåsorna ska tas ut. Det gör man för att i varje äggblåsa finns det ett ägg & det är det man till åt.

Så ikväll blir det en vanlig 150 dos med Gonal-F, imorgon en dos på 75 & på söndag ska jag ta en engångs dos med Ovitrelle, det är en spruta som gör så att jag får ägglossning.

På tisdag gäller det, då tar dom ut mina ägg & för ihop med min mans spermier. Förhoppningsvis blir det några bra embrion som dom kan sätta tillbaka i mig.

I bästa fall så blir detta till ett barn som växer inut i mig. Jag kan inte fatta det själv.

På torsdag eller fredag nästa vecka kanske jag har något imon mig som kan bli till ett barn... Vårat barn. Är livrädd men ändå så lycklig!

 

 

2009-03-20




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback