En vit liten prick

Detta hände på IVF mottagningen idag. Vi kom dit & satte oss i väntrummet kanske 5 minuter innan dom ropade våra namn.

Vi fick gå in i samma rum & ligga i samma säng som sist, när vi var där för äggplockningen.

Byte om till det där "snygga" nattlinnet & allt som sist, fast denna gången slapp jag ha någon slang i armen där dom doserade morfin.

Mannen fick på sig operations kläder även denna gången, det är ju för att han hänger med in i operations salen med mig & alla doktorer.

Påklädda & färdiga gick vi in i operations salen. Dom berättade att 7 utav 10 ägg hade delat på sig. Dom skulle sätta in det bästa & frysa 4 som senare kanske blir små syskon.

När vi pratat klart jag fick lägga mig i den typiska gyn sängen med benen upp i vädret!:)

Doktorn tog fram ultraljudet & satte på min mage. Efter en stund bad han mig hålla den själv så att han kunde utföra äggåterföringen. Det var kul att kunna vara delaktig i proceduren... Jag hjälpte till!:D

Det gick fort & smärtfritt & när det var klart såg man en vit liten prick på skärmen där i min livmoder.

Var så skönt att ha mannen vid min sida. Han är ett sånt stort stöd. Vi går ju igenom detta tillsammans. Han satt & klappade mig så sött. Älskar honom otroligt mycket!

 

2009-03-26



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback