Är det en liten mini ängel därinne

Imorgon ska vi göra första ultraljudet, nervöst & spännande är det. Man vet ju inte riktigt hur det ser ut där inne i magen, är det en liten mini ängel där & väntar på att få komma ut!?

Det är så många funderingar runt hela graviditeten, vill att veckorna ska gå fort nu...Det känns som att det har gått ganska fort, men det får gärna gå lite fortare, iaf fram till vecka 12 då risken för missfall minskat.

Drömmer en del...Ibland helt underbara drömmar där vi får en liten ängel, då & då att det inte alls går som det ska. Jätte jobbigt, men det är ju såna tankar man får då & då.

Man känner efter i kroppen om minsta lilla, men man känner inget speciellt än. Mamma kände sparkar redan i vecka 13 & det hoppas jag med på att få känna. Dom flesta känner ju inget förän många fler veckor framåt.

Ja... så är det! En stor grej som är jobbig är att på min pappas sida av släkten får kvinnorna hår i ansiktet när dom blir gravida. Även bebisen kan ha hår på ställen där det inte ska vara hår.

Min storasyster föddes med hår på ryggen, jag föddes med en del hår i ansiktet...& det är på väg tillbaka nu!:( Hemskt är det, har små fjun i hela fejan ju...en del än mörka så jag får bleka dom. Men... det är ju inte ovanligt med extra hårväxt under graviditeten...

Det är inte en frid & fröjd att vara gravid. Börjat må lite små illa med, inget märkvärdigt....jag går ju inte runt & spyr & så iaf!:) Men det är ändå jobbigt, plus att jag har en konstig mättnad känsla hela tiden med.

Usch ja...det är som det är, hoppas bara att inget värre dyker upp på resans gång!;D

 

2009-04-28


Ja jag måste då säga att IVF är en underbar uppfinning!

2010-08-23 | 15:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback