Lilla gamla tanten

Jag har lite ont i mitt hjärta just nu, lilla tanten Dixi är gammal nu, snart 15 år... jag kan inte förstå hur längesedan det var jag fick henne. Hon hör nästan inget längre, är väldigt trött, lite smått förvirrad då & då men annars väldigt pigg för sin ålder & ingen tror att hon är så gammal som hon är. Men jag är rädd dagen snart är här då hon inte kommer att finnas med oss här på jorden mer & det gör så ont i mig. Jag tror att jag omedvetet håller på att förbereda mig på att hon kommer att somna in snart, jag är på dåligt humör & gråter lätt...usch, jag gråter just nu! Lilla Dixi som har varit med så länge & är en älskad familjemedlem!♥




Usch, det är så jobbigt när de börjar bli gamla... =(

2010-12-10 | 15:26:15

Den är jobbigt att tänka på att den dagen kommer någon gång... jag blir ledsen bara jag tänker på det att en dag finns inte våra hundar mer... de är ju mer än bara husdjur för en, de har ju blivit av en vän och ett gott sällskap...

2010-12-11 | 10:15:59

Fy, jag känner verkligen med dig Jenny. Det är jobbigt att tänka på att de inte alltid ska finas med oss. Det är den enda nackdelen jag kan komma på med hundägarskap. Men vi är många som kan förstå hur det känns och kan stötta den dagen det gäller.

Massa kramar!!

2010-12-11 | 15:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback