Hugo

Måste ju skriva ett litet inlägg om Hugo, det händer himla mycket nu & snart om exakt 1 vecka så fyller han 1 år. Kan inte förstå vart tiden har tagit vägen, den bara flyger förbi. Tänk 1 år har snart gått sedan vi låg på förlossningen & äntligen fick träffa vår lilla mini ängeln som legat inne i min mage & växt...Otroligt!:)

Just nu härmar han oss väldigt mycket, ett exempel var när han var väldigt högljudd här hemma & jag satte fingret över munnen & gjorde ett litet schhh för att han skulle sänka rösten lite, då tittade han på mig & gjorde likadant tillbaka...hahaha, jag blev helt paff & bara skrattade, han likaså!:D Härliga unge!

Potträningen går toppen bra. Hugo knackar till & med på WC dörren & vill in & sätta sig på pottan då & då, det är inte alltid det kommer något men vad spelar det för roll!?:) Duktiga killen!!!

Det gäller att ha koll på honom, det är som om hans armar har blivit väldigt långa (kan ju bero på att han har växt) men han når upp en bit på borden & fönsterbrädorna med mera & hittar diverse saker att pilla med hehe!;) Får flytta in allt lite längre, men snart når han väl dit också.

Han går nästan hela tiden nu, det är få gånger som han kryper. Det går fort också, ibland går det så fort att han nästan springer & trösklar är inget hinder. Klättra på saker är också kul, trappor, soffan, sängen & annat, även att klättra ner. Men jag tycker att det är lite läskigt så jag håller lite i honom ibland.

Men nu tänkte jag att han skulle få leka loss lite med finger färg på ett par canvas tavlor!;)


Tiden går så himla fort!! Isac blir ju ett år om drygt två månader. Jag minns när jag läste din blogg och du precis blivit gravid, då var jag inte ens där än :D

2010-12-14 | 11:15:44

Å, vad roligt med en blogg som skrivs av en mamma som har en son som är lika gammal som min. Eller, en dag äldre ;)



Ser att Hugo kan både gå och springa. Än sålänge går bara Lucas längs möblerna, och vågar inte riktigt släppa taget... Men det kanske jag ska vara glad för? ;) haha

2010-12-14 | 12:02:29

Stora killen. Idag är det precis två veckor till Mait blir ett, jag fattar absolut inte vart det här året tagit vägen. Men ett år har ju uppenbarligen gått..



SV: förvånad blev jag nu, hoppas vår värd har lika fina mattor nu när vi ska få nya golv i lägenheten vi flyttar till.

kram

2010-12-14 | 12:51:22

Så gulligt det låter.

Snyggt golv ni lagt in. Ser ut lite som vårat och jag älskar den där bruna och varma färgen. Den är fin till allt.:-) kram Stina

2010-12-14 | 13:11:15

Det går alldeles för fort ibland, det gäller att hänga med. Tänk så mycket som händer på ett år ändå, positiva och negativa saker som påverkar ens liv här och nu, och ibland även föralltid.

2010-12-14 | 17:13:16

De där med långa armar känner jag igen. Lite som gadget över de hela, för jag förstår inte hur dom lyckas nå vissa saker. :)



Va duktig han e :))

2010-12-15 | 11:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback