SkaldemansLCHF

Just nu följer jag LCHFingenjören & Annas LCHF på deras resa med strikt LCHF ala Skaldemans. Dom börjar allt som allt i 98 dagar med start den 19 maj t.om 24 augusti, jag startade mitt race lite smått i måndags (åt nämligen äpple på morgonen) & kommer att köra på, med undantag för födelsedagar osv. Jag hoppas & önskar att mitt sockerberoende inte kommer att ta över (som det tyvärr har gjort ett tag nu) & är glad att dessa härliga tjejer har startat en grupp på facebook som heter SkaldemansLCHF som är mycket peppande.

Reglerna är enkla. Du behöver bara komma ihåg fyra ynka saker.

1. Ät enbart mat med MAX 3% kolhydrater om du vill maximera resultaten eller MAX 6% kolhydrater om du vill gå ner men i långsammare takt
2. Lägg största fokusen på fett
3. Ät måttligt med protein, mejerier och grönsaker
4. Ät när du är hungrig, drick när du är törstig, skit när du är nödig och sov när du är trött

Låter väl bra!?:)

 

 
 
 
 
 
Fettkaffe med kardemumma, ägg, bacon, paprika, korv, makrill i tomatsås med mera. Allt med extra fett & -1,5 kg sedan små starten i måndags, det känns bra! :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback