Kanel

 
 
Kanel är en sak du bör lägga till i kosten så ofta du kan för det är riktigt nyttigt. Jag får i mig min kanel genom att ha den i mitt te istället för tex honung. Kanel är bra vid matsmältningsproblem, då den stimulerar matsmältning och motverkar illamående. Vid förkylning och hosta verkar den slemlösande. Den påstås vara verksam både mot cancer, diabetes och åldrande. Studier har visat att kanel kan ha en sänkande effekt på både blodsocker och blodfetter. Så lite som ett gram kanel visade sig ha effekt. Kanel har ett superhögt ORAC värde, ORAC står för antioxidanter som skyddar oss från åldrande, cancer, diabetes, etc. Det finns de som påstår att kanel är skadligt för din lever om det överkonsumeras, men ca 1-2 teskedar om dagen kan man kunna äta utan problem. Kanel har den fantastiska egenskapen att man bara behöver väldigt lite för att uppnå stor effekt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback