När ska vinden vända

Dåliga nyheter regnar in i det personliga & det ser inte ut att ljusna än på ett tag, orkar inte ens gå in på det just nu. Vågen har stått still bra länge & jag har haft noll inspo till både matlagningsfroten & träningsfronten tyvärr. Men nu har inspirationen börjat sippra in igen & jag har börjat testa nya goda recept som jag tänkt lägga in här på bloggen. Just tacogratängen nedan var det mannen min som lagade & det var riktigt gott också!:)
 
 
 
 
Tacogratäng
4 port
    
     
Ingredienser

500g nötfärs
1 stor röd paprika
ca 5 cm purjolök
1 burk krossade tomater
1 liten burk creme fraiche
200g creme bonjour vitlök
1 påse taco krydda     


Tillagning

Stek nötfärsen och blanda i taccokryddan.
Häll sedan i krossade tomater och paprikan som är hackad i mindre bitar.
Låt små puttra tills paprikan mjuknat.
Blanda creme fraiche och mjukosten ordentligt i en skål.
Bred sedan ut krämen i en ugnsform och häll över färsen.
Sen ska den strimlade purjolöken läggas på och stö över riven ost.
In med det i ugnen på 200 grader i ca 5 min eller tills det börjar att bubbla i formen.
Servera med en god sallad till och ev tacochips.
 


Kram på dig <3

2012-11-25 | 16:41:54

Kämpa på!!!Kram

2012-11-26 | 12:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback