Mumsig cheesecake

Frozen cheesecake
med vit choklad & blåbär
2 dl socker
3 ägg
200 gr philadelphiaost
3 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
10 digestivekex
100-150 gr vit choklad
Blåbär (eller andra bär)
Dela äggen och vispa äggulorna och sockret pösigt.
Rör i vaniljsocker. Rör sedan också i philadelphiaosten.
Vispa grädden i en egen bunke och rör ihop med det andra.
Vispa äggvitorna hårt i en egen bunke och rör ihop med det andra.
Smält chokladen och rör i.
Krossa kexen och tryck ut i botten av en form (med avtagbar kant).
Häll i smeten, strö lite blåbär överst och låt stå i frysen 7-8 timmar.
Igår bestämde jag mig för att baka lite, det blev en frozen cheesecake med vit choklad & blåbär... mumsigt som bara den!;) Såhär blev den & lite längre ner har ni receptet...


2 dl socker
4 ägg
300 gr philadelphiaost
3 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
10 digestivekex
150 gr vit choklad
Blåbär (eller andra bär)
Dela äggen och vispa äggulorna och sockret pösigt.
Rör i vaniljsocker. Rör sedan också i philadelphiaosten.
Vispa grädden i en egen bunke och rör ihop med det andra.
Vispa äggvitorna hårt i en egen bunke och rör ihop med det andra.
Smält chokladen och rör i.
Krossa kexen och tryck ut i botten av en form (med avtagbar kant).
Häll i smeten, strö lite blåbär överst och låt stå i frysen ca 6-8 timmar.



Åh, ääälska cheesecake! Har en kompis som är mästare på cheesecake, hon prövar alltid nya recept. Mumma!

2011-02-07 | 11:42:41

Jag som inte alls är förtjust i cheesecake tyckte ändå den där lät god. Kanske måste prova den till helgens inflyttningsfika...

2011-02-07 | 14:06:59

haha ja man kan ju lugnt säga att din cheesecake förmodligen var mycket godare än min tonfiskburk :)

2011-02-07 | 19:22:49

Å gud vad gott, mamma brukar göra en som är liknande och jätte god men ingen vit choklad i.



Här kommer receptet på skaldjurs pajen

Paj deg som förgräddas i ugnen och sen fyllde jag pajskalet räkor crabsticks i bitar lök och skivade svarta oliver.

Hällde över äggstanning med dill och riven ost i.

In i ugnen i ca 40 min i 175grader.

Till det har jag sallad och avokado med lite citron på.

Hoppas du gillar det.

Kram

2011-02-07 | 20:27:02

den såg livsfarligt god ut :) tackar för recept, får nog prova att göra den i helgen :)

2011-02-07 | 21:01:59

Ja, visst e de häftigt. Tack för grattis =)

2011-02-07 | 21:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback