GI dag 2

Frukost:2 kokta ägg med lite kinesisk soja, en stor kopp med grönt te smaksatt med citron & en tsk honung
 
Mellanmål: En avocado med en klick keso & en kopp kaffe
 
Lunch: 4 st små korvar blev det eftersom vi åkte iväg på bio & såg madagaskar 3 & jag behövde slänga i mig något snabbt :)
 
Mellanmål: Popcorn
 
Middag/Kväll: Citron & örtfylld fläskfilé (recept nedan)
 
 
 
Idag var ingen bra dag i kost väg, det började bra men sen...  mina föräldrar passar min storasysters barn & vädret är rena skiten så dom bestämde sig för att gå på bio & jag & Hugo följde med. Det var jätte trevligt & vi såg på Madagaskar i 3D. Tyvärr slank lite popcorn ner under filmens gång & innan bion var jag tvungen att äta något snabbt & det ända jag hittade var 4 st små korvar, har ätit för lite & för dåligt. Men men... imorgon blir det andra bullar!;)
 
 
Citron & örtfylld fläskfilé

6 port

Ingredienser

2 fläskfiléer, ca 1,2 kg
2 tsk salt
½ tsk vitpeppar, nymalen
2 pkt svensk lufttorkad skinka, à 80 g


Fyllning

Rivet skal från 1 citron
2 st hackade vitlöksklyftor
ca 1 dl basilika (man kan ta precis vilka örter man vill)


Tillagning

Sätt ugnen på 175 °. Putsa köttet. Snitta en skåra längs med filéerna, men inte ända igenom.
Salta och peppra. Blanda fyllningen och fördela på & i köttet.
Lägg samman och linda in skivorna av lufttorkad skinka runt om filéerna.
Lägg filéerna i en ugnssäker form. Stek i nedre delen av ugnen, tills innertemp är 65°, ca 30 min.
Låt köttet vila 10 min innan det skärs upp i centimeter tjocka skivor.
Servera med stekta championjoner, lättkokta gröna bönor eller broccoli och en fräsch sallad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback