Trots period

Ja nu har jag inte bloggat på några dagar, mitt hjärta väger fortfarande tungt efter lilla Zorros bortgång. Vill tacka alla för dom fina kommentarerna, det värmer!♥ Det har hänt en del så nu tänkte jag ta tag i det & skriva några rader. Kan ju börja att berätta att jag slutat amma & det uppskattas inte utav lille mannen men det känns ändå bra. Äntligen har jag fått tag i en emmafåtölj, har kollat efter en ett tag & nu i helgen när vi var i Göteborg & kollade några second hand butiker så hittade jag en. Den behövs renoveras en del så nu har jag ett nytt projekt att hålla på med när jag har tid!:) Vi var även på IKEA & fick tag i en snygg ram som jag velat ha, nya påslakan, fina burkar till köket & en liten koja till Hugo att busa i. På söndagen var vi & hälsade på Hugos gammelfarmor en sväng, hon är utomlands i 2 veckor & ville passa på att träffa Hugo innan hon åkte. Sen kom Hugos farmor förbi på en fika också, mycket trevligt var det men tyvärr sov Hugos mesta av tiden!:/ Denna veckan har varit hyffsat lugn hittills, Hugo har kommit in i en riktig trots period nu & inget verkar bra för lille killen, speciellt när han inte får som han vill. Men nu sätter jag ner foten, även om det kan vara jobbigt så är det ju ändå för det bästa & han har börjat fatta galoppen!;) Men men...nu har jag nog inte så mycket mer att skriva om så här kommer några bilder.



Allt ska smakas på men det är inte alla gånger det smakar gott


Här ska lins skyddet på igen. Ser ni buset i blicken på bild nr 2!?:)



Ny vacker orkidé till samlingen


Underbara emmafåtöljen


En trött liten man som somnat vid matbordet!;D


& slutligen en bild på sovrummet där två små fina herdemattor har fått sin plats om var sin sida sängen, också numera hundarnas nya mys liggplats!:)



Jätte tjusigt sovrum, fantastiskt snyggt.

Hoppas ni har haft en fin dag

2011-01-26 | 20:35:30

Känner igen busblicken när linsskyddet ska tas tillbaka ;-)



Jobbigt är det att förlora husdjur. stor kram!



SV: det låter som ni har en ganska vettig dusch med andra ord, vi skulle nog inte klara oss med bara dusch, men det är ju en vane sak :-)

Trevlig kväll!

Ps. emmafåtöljen är att dö för. Lovely!

2011-01-26 | 21:29:38

Så ledsamt med katten :((

Det är det värsta med att ha djur (om man inte har en papegoja eller sköldpadda möjligtvis) att man ju vet att man har dom med sig i så få år.



Jag skulle behöva sätta ner foten med Tindra ibland men OOOOJ va svårt jag har för det, så det är nog tur att jag inte har barn haha!



Verkligen en fin fåtölj!! Jag tycker det är svårt med ljusa kläder, mattor etc pga Tindras päls, vet inte om hon fäller ovanligt mkt men jag tycker det blir hår direkt på allt :(



Jag hade aldrig fattat grejjen med orkidéer förrän jag såg min kompis orkidéesamling. Det är ju verkligen otroligt vackra blommor och NÅN gång ska jag oxå försöka mig på dessa blommor.



Om du har lust så har du en award och utmaning att hämta inne hos mig här http://upptillkamp-gullan.blogspot.com/2011/01/jag-har-fatt-en-award-och-utmaning-av.html



Kramar!!



P.S Tindra hälsar till Hugo att ALLT som går att stoppa i munnen är gott att äta hihi ;)

2011-01-27 | 00:20:44

Älskar ert sovrum =)



Ja, skåpet kommer nog bli bra. Ska bara få tid att måla det också hahaha



Tråkigt med Zorro =(

2011-01-27 | 08:17:45

Ja det är ju ändå fördelarna med att ha dom älskade djuren som gör att man är villig att stå ut med sorgen när dom lämnar oss.



Ja Tindra kommer undan med mkt för att hon lägger huvudet på sned och tittar på mig med en blick som säger: Meeeeh, jag är ju SÖÖÖÖT.....ojojoj va vek matte är för den blicken hahaha!



Det låter ju hoppfullt det där med orkidéerna, det är verkligen vackra blommor!!



Ja jag har ju tidigare inte kunnat ha svarta kläder pga av mina förra djur så jag har ju i princip bara ljusa kläder, men det är som du säger att man får lägga ner lite extra tid på skötseln.



Ha en fin dag i solen :)



Kram!

2011-01-27 | 13:55:24

Haha, jag skrattar lite smått här framför datorn när jag ser dig höggravid sittandes i duschen. Roliga minnen!



Hoppas er dag varit och är bra!

kram

2011-01-27 | 15:22:43

kul att du gillade den nya designen på bloggen, det har vart jättesvårt och hitta en man är nöjd med men känner att jag måste ta en ny liknande bild som är på headern där är han 4-5mån gammal :D



2011-01-27 | 15:33:23

Mycket fint ni handlat. de påslakan setet i vitt blev jag sugen på. e de mjukt och skönt? jag vill ha såna där "hotell sängkläder", mjuka och mysiga. de flesta e så sträva på nåt sätt som vi har hemma =/



de ska bli kul och se hur fotöljen blir :)



haha go bild på busungen, man blir trött av att trotsa mamsen och papsen hela tiden. de e otroligt vilket humör de små kan ha ibland. herregud :)

2011-01-27 | 20:49:57

så ledsamt med katten :(:(



tihi, söta bilder på hugo bland annat när han sov vid matbordet! :D



ja, eller hur, dagarna bara rusar iväg så där fort! snart har vi bebisen i vår famn, hi. kram!

2011-01-27 | 21:28:22

Nästa lördag är tanken att jag ska påbörja projektet. Jag lovar att visa när det är klart =)

2011-01-27 | 21:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback