Söt & fräsig yoghurtsås

Härom dagen gjorde jag ungspannkaka åt killarna här hemma, & jag gillar också pannkaka så att jag tänkte göra en LCHF variant till mig. Rubriken till receptet löd "Godaste Pannkakan" så jag tänkte att just den ska jag testa... Jag ångrar mig djupt, det var det äckligaste jag någonsin smakat... jag gick tillochmed & kräktes efteråt, jag skojar inte. Kunde inte äta något mer på hela dagen efter det, jag mår illa bara jag tänker på skiten!:( Men från något äckligt till något godare, här bjuder jag på ett recept på en sås som passar utmärkt till grillat, gärna grillad stark korv som tex chorizo.
Ingredienser
2 dl grekisk yoghurt
50 g torkade aprikoser
1 chili
½ lime
1 msk finhackad koriander
salt
Tillagning
Finhacka aprikoserna. Dela, kärna ur och finhacka chilin.
Finriv det yttersta skalet av limen och blanda ihop samtliga ingredienser.
Smaka av med salt.




Ingredienser

2 dl grekisk yoghurt
50 g torkade aprikoser (ca 4-6 st)
1 röd chili
½ lime
1 msk finhackad koriander
salt


Tillagning

Finhacka aprikoserna. Dela, kärna ur & finhacka chilin.
Finriv det yttersta skalet av limen & finhacka koriandern.
Blanda ihop samtliga ingredienser & smaka av med salt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback