På rätt spår igen

Idag visade vågen minus 14 kg & jag är på rätt spår igen. Jag har varit inne i en seg period igen, maten har jag skött hyffsat men träningen har blivit lidande pga diverse saker. Men så tog jag tag i det igen & se så bra det går då!;) En sak är säker, & det är att mjöl & socker håller jag mig borta ifrån. Fick ett sånt sug efter något sött i början utav veckan (ni flickor vet hur det är just den där tiden i månaden!;)) & det fanns absolut inget mer än lite äpplekaka hemma, så jag tog mig en liten bit & detta ångrar jag djupt. Min mage totalt fick frispel, behöver jag säga mer!? Nä, jag håller mig till min mörka härliga choklad istället!;D Igår kokade jag ihop en middag av sånt vi hade hemma, & om jag får säga det själv så blev det ett lyckat mål, så här kommer receptet...





Ingredienser

1 gul lök
1 röd lök
2 vitlöksklyftor
1 stor tomat
1 msk hackad koriander
ca 550 g glutenfri falukorv
ca 100 gram phiadelphia
1-2 dl mjölk
salt & peppar
Riven ost


Tillagning

Sätt ugnen på 200 grader.
Dela falukorven i skivor & lägg i en smord ungssäker form.
Hacka gul, röd & vitlök i mindre bitar, stek allt i smör tills det blivit mjukt.
Dela tomaten i mindre bitar, hacka koriandern & lägg i stekpannan en stund.
Rör i mjölken & phiadelphian, låt det koka upp.
Salta & peppra eftersmak & häll sedan röran över korven & strö över lite riven ost.
Ställ in i ugnen tills osten har smält & fått lite färg.
Till hade jag kokt broccoli & lite blomkålsmos!:)



Åh vad duktig du är!!! :-) klart vi klarar oss bätte utan mjöl och socker. Kram på dig

2012-05-18 | 20:14:59

Vad duktig du är! Har själv försökt strunta i onyttigheter i ett antal veckor nu. Men idag blev det en liten chipspåse m. Dipp ändå :) lite måste man ju unna sig :p haha

2012-05-18 | 20:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback