Ofrivilligt barnlösas dag

Idag är det, för andra året i rad Ofrivilligt barnlösas dag. Det som började som en idé från en bloggare och som nu gör att den alltför tysta smärtan som ofrivillig barnlöshet skapar, får röst och gör sig hörd. Igår sände TV4 en intervju med Joanna Doweyko, som öppet och tydligt beskriver längtan efter barn och vad den kan göra med en.
”Boken sätter ord på sorgen och känslan av utanförskap i kampen med barnlösheten. Är man i det själv är igenkänningsfaktorn hög, är man det inte, så får man en inblick i hur det är att sitta i ”väntrummet” och pendla mellan hopp och förtvivlan. En av de bästa romaner jag har läst om kampen att få barn.”
Idag är det, för andra året i rad Ofrivilligt barnlösas dag, dagen före morsdag. Det som började som en idé från en bloggare och som nu gör att den alltför tysta smärtan som ofrivillig barnlöshet skapar, får röst och gör sig hörd.

Igår sände TV4 en intervju med Joanna Doweyko, som öppet och tydligt beskriver längtan efter barn och vad den kan göra med en. Kolla in intervjun här!

Det finns en bok om just ofrivillig barnlöshet som jag gärna vill läsa, Väntrum heter det & är skriven utav Cecilia Ekhem. Jag läser ganska mycket nu för tiden men det är mest fantasy, & tänkte att en roman kan vara kul för omväxlingen skull. Sen att det är något som jag själv kan relatera till gör det bara bättre.




Recension av Väntrum

Boken sätter ord på sorgen och känslan av utanförskap i kampen med barnlösheten. Är man i det själv är igenkänningsfaktorn hög, är man det inte, så får man en inblick i hur det är att sitta i ”väntrummet” och pendla mellan hopp och förtvivlan. En av de bästa romaner jag har läst om kampen att få barn.”




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback