Fläskfile i ugn

Fläskfile i ugn
En fläskfile
1 lök
1 paprika
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
Vitlök
Riven ost
Några matskedar Tomatpure
Smör
Salt, peppar
Paprikapulver, chilipulver
Lite curry
Skiva fläskfilen i smala skivor och lägg dem i botten av en ugnsform. Stek lök+vitlök (jag tog 3 klyftor) rikligt i smör. Släng på hackad paprika, cremefraich, grädde & tomatpure. Låt det puttra. Krydda efter smak. Och låt de puttra några min.
Häll över “såsen” över fläskfilen, ös på med riven ost och in i ugn 20-25min 225 grader.
Gårdagens middag, ett recept som jag lånat en utav våra valpköpare. Var tvungen att testa det, speciellt eftersom jag älskar fläskfile & det blev super gott, try it!;)




Ingredienser

1 fläskfile
1 lök
1 paprika (jag använde 50/50 grön & röd)
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
Vitlök
Riven ost
2 msk tomatpure
Smör
Salt & peppar
Paprikapulver
Chilipulver
Curry (bara lite grann)


Tillagning

Sätt ugnen på 225 grader.
Skiva fläskfilen i smala skivor och lägg dem i botten av en ugnsform.
Stek lök+vitlök rikligt i smör. Häll på hackad paprika, cremefraiche, grädde & tomatpure.
Låt det puttra ett tag & krydda efter smak.
Häll såsen över fläskfilen, strö på riven ost och ställ in i ugnen i ca 20-25min.


Vad kul att du testade, visst var de supergott? :D

2012-03-28 | 17:13:08

Super gott!:)

2012-03-31 | 09:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback