Så sant som det är sagt

Ja jag har ju som jag skrivit innan, en väldigt blandad inredningsstil. Just nu börjar den industriella stilen falla mig i smaken, fast det får inte bli för mycket utan hellre något mittimellan. Jag älskar svart & vitt men är helt såld på grått i alla dess nyanser. Jag gillar rokoko & att mixa in lite lantligt, modert, rustikt, romantiskt, orientaliskt & så måste det vara mysigt!;) Tror jag har en ganska mycket fransk/dansk inredningstil nu när jag tänker på det hehe, där mixas det ju med både industriella inslag och orientaliska detaljer med rustika möbler och lantlig romantik.



Denna bilen har ju lite utav allt, jag skulle dock inte vilja ha riktigt så rustikt med avskavd färg med mera.
Bilden är lånad utav http://helenaskarp.blogspot.com


Har blivit helt förälskad i en golvlampa från IKEA vid namn ARÖD & den kanske inte ser så mycket ut för världen i sin ensamhet men med dom rätta möblerna med mera så blir den underbar, så det är nog den det får bli till slut!:) En annan möbel jag fastat för är tolix stolar & pallar men dom kostar ju en del, hittade dock en snygg pall på ELLOS som liknar dessa. Sen så skulle jag gärna vilja ha en stor svart/vit randig trasmatta som hos houseofphilia...love! Hade min mamma haft kvar sin stora vävstol så hade jag satt mig & gjort min egna matta. Ni måste kolla in dessa bilderna här vilken inspirations kick jag får utav det, så fint med alla dom element jag gillar blandade helt perekt! Jag är långt ifrån den stilen jag vill ha här hemma, men så sant som det är sagt så tar jag mig dit sakta men säkert.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback