Ät mer protein

 
När det gäller fettförbränning är antalet metoder & teorier näst intill oändliga. Men det finns flera anledningar till varför ett ökat proteinintag skulle kunna vara bra ur fettförbränningsaspekten. Intag av protein resulterar först & främst i långsammare magsäckstömning & därmed ett stabilare blodsocker, bra när man äter GI tex. Protein har även förmåga att stimulera muskeltillväxten, vilket är fördelaktigt för fettförbränningen. Dels så kostar själva muskeltillväxten mycket energi, & dels så kräver upprätthållandet av muskelmassan även energi. Detta beror dock inte på att muskelmassa kräver så mycket mer energi än fettmassan, utan främst på grund av muskelmassan är utav så omfattande storlek. Hur mycket protein ska man då få i sig!? Man bör få i sig ca 1,5 gram protein per kg kroppsvikt & dygn. Så om du väger 80 kg bör du äta åtminstone 120 gram om dagen, detta motsvarar ungefär fem stycken kycklingfiléer, & vem trycker i sig det varje dag!? Därför har jag valt att tillsätta ett proteintillskott i min kost, detta kommer underlätta och samtidigt garantera att jag får i mig en bra mängd protein varje dag. Beställde Whey FX hos gymvaruhuset, såg sedan att den även finns med stevia vilket jag kommer att prova nästa gång. Detta porotein tillskottet smakar riktigt gott i Vanilj smaken, nu beställde jag även Banana-Chocolate & Mint-Chocolate, så får vi se om dom är goda dom med. Jag kommer ta en shake som mellanmål eller som återhämtning efter träning.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback