Jennys chokladfluff

Jag är ju en chokladälskare, har alltid varit & kommer alltid att vara så... Som jag skrev häromdagen så exprimenterade jag lite med LCHF vänligt godis. Detta resulterade i chokladtryffel gjord på mörkchoklad, jordnöttssmör & lite kokosolja, riktigt gott om jag får säga det själv!:) Sen blev det även min såkallade chokladfluff, det är ungefär som chokladmousse fast lite annan konsistens, plus att den är super enkelt att göra.




Ingredienser

100 g choklad 70%
2,5 dl vipsgrädde


Tillagning

Dela chokladen i mindre bitar & smält i ett vattenbad, blanda i en skvätt grädde.
Ta bort choklad & grädd blandningen från vattenbadet & häll i resten utav grädden,
vispa med elvisp till den blir fluffig & krämig i konsistensen.
Häll upp fluffet i glas, skålar eller vad du vill & ställ in i kylen i ca 1 timme.



Tack! Hon är så vacker den lilla svarta:) vad mumsigt detdär såg ut! :)

2012-04-17 | 22:20:51

Hej du missar väl inte din chans att synas framför tusentals med läsare va? Var med i min Dagens blogg tävling, hade vart jättekul om du var med! ^^,

http://saandriiiee.blogg.se/2012/april/dagens-blogg-10.html#comment

var gärna med igen, KRAM

2012-04-18 | 20:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback