A seed has been planted

Ja idag har varit på IVF kliniken & satt ett litet frö i min mage, nu väntar vi bara på att den ska slå rot (hoppas hoppas hoppas) & växa sig stor tills den dagen den är redo att komma ut & träffa oss, lilla familjen.

Det är lite bittersweet, det är ju en härlig känsla att få vara med & se när det lilla lilla embryot sätts in & precis som första gången vi satte in ett embyro (som blev en liten Hugo) så fick jag hålla ultraljudet på plats. Allt gick så fort, in & ut liksom...inte alls samma grej som första gången, då var det mer omsorg...men men!

Precis innan hela proceduren berättade dom att vi har 2 st embryon kvar, vi hade 4 st innan men det första embryot som tinade upp & tänkt sätta tillbaka i mig klarade sig inte. Det kom som en liten chock men jag blev ledsen, har inte tänkt på det så mycket innan men det lilla embryot var ju faktiskt en del av mig & min man & nu finns den inte mer.

Men nu är iaf ett litet embryo på plats & självklart önskar vi & hoppas på det bästa. Fick en liten blödning efteråt vilket inte är ovanligt, men man blir ändå smått orolig. Kommer nog inte kunna tänkta på något annat fram tills testdagen som sker om 2 veckor.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback