Svartsjuk liten Hugo

Jaha... är fortfarande yr i bollen & mår illa då & då, men huvudvärken är borta för tillfället & det är så skönt för det var det som var värst av allt!:/ Tror jag äter lite för dåligt, har märkt att jag glömmer bort att äta & bara fokuserar på att Hugo få i sig mat plus att jag inte känner för att laga mat då jag mår illa...men men, det går nog snart över.

Måste ju berätta om när jag hälsade på min kusin & lille Vincent. Han är nästan 2 månader gammal & så himla söt, jätte lik min kusin!:) Hugo var så himla gullig med honom också, han var så nyfiken & kunde inte hålla sig borta utan klappade honom så försiktigt & hämtade nappflaskan & skulle ge honom!:D

Men så fort jag höll Vincent blev Hugos fruktansvärt svartsjuk & skrek & ville att jag skulle hålla honom istället!:S Då fick mormor (som också var med, även min lillasyster) ta min lilla buse & gå därifrån. Så om vi någon gång skulle få ett litet syskon till Hugo så blir det att hålla många andra barn så att han vänjer sig vid att mamma faktsikt inte bara håller i honom, utan andra också får vara i mammas famn!:)

Jo, jag har fått lite inside information angående dagisplats åt Hugo med. En tjej som jobbar där hade hört att en liten Öst skulle skolas in i april & det finns ju ingen annan Öst här så det betyder att Hugo börjar då hehe!:) Får se när dom hör av sig, men det är ändå skönt att veta att han har en plats.

Det börjar även se ljust ut på jobbfronten. Har 1, kanske 2 jobb på G & det är toppen, jag jobbar ju som kontaktperson just nu men tyvärr ger det inte mycket. Det ena jobbet är iofs bara 1 gång i veckan men det kan vara en bra start iaf, det andra jobbet väntar på mig så fort körkortet är fixat!:D

Men men, ska dra mig nu för mannen kom hem för en liten stund sen & Hugo sover så jag ska fixa lite här hemma!:)


Nackdelen med de flesta soffor nuförtiden e ju att man får ju ha ett rum stort som en fotbollsplan om de itne ska se klumpigt ut. Svårt de där, sen ska de ju vara någolunda sköna att sitta i också. Inte riktigt så sköna som dom vi har nu för man kommer aldrig upp om man väl sätter sig haha =)



Usch då låter inget vidare alls. Hoppas du känner dig bättre foooort =)



Åh inside info e ju aldrig fel, härligt. e de den förskolan ni helst vill ha? =)

Kul att de händer lite på jobbfronten med, håller tummarna.



2011-03-04 | 15:57:06

Åh, vad mysigt med bebsi. Längtar så nu :-)

Mait har aldrig visat avundsjuka så mot andra barn så jag hoppas det håller i sig, men det är annars den största oron.

När jag läser så skulle jag nästan trott att du var just gravdi, men som du skrev inne hos mig så antar jag att det är något annat som ställer till det för dig. Varit till läkare?



Kram och tack för komplimangen :-)



Och ja, grattis till dagisplats, han kommer älska det!

2011-03-04 | 16:15:24

jag skulle ha kollat med en sticka ;-) Man kan aldrig veta och eftersom ni nu har lyckats en gång IVF eller ej så är det väl lättare i fortsättningen. Har för mig att jag läst någonstans att chanserna för naturlig befruktning ökar efter både IVF och adoption, fråga mig inte varför dock. Köp ett test ;-)



Annars skulle det ju kunna vara virus på balansnerven, brukar ge illamående i komb med yrsel och huvudvärk..

kram

2011-03-04 | 21:39:42

Ja, verkligen farligt! >.< Men kläder behöver man ju köpa så jag får överleva ;)



Fin design du har skaffat! Jag ska försöka ta tag i min snart, men det tar ju sån tid ._.



Gällande kommentaren från Liw om att det verkar vara lättare att bli gravid på naturlig väg efter adoption. Min syster har en klasskamrat som har två äldre systrar som är adopterade, sedan kom hon, helt utan problem :P Universum verkar ha svårt att bestämma sig ibland ;)

2011-03-05 | 15:42:00

Mysigt att du med gick där när du va liten :)

2011-03-05 | 20:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback