Barbecue Bag Of Taste med honungs glaserade grönsaker & sidesallad

Buzzar just nu om Knorrs Bag Of Taste. Idag testar jag Lemon & Herb men för någon vecka sedan gjorde jag ett lyckat recept med just Barbecue smaken, så här kommer det...


2 tsk olivolja
1 tsk honung
1 tsk grovkornig senap
1 medelstor pumpa eller en del av en större pumpa
3 stora morötter (skalade och skurna i tjocka slantar)
3 rödlökar (skalade och skurna i klyftor).
Sätt ugnen på 200 °C. Blanda olivolja, honung och senap. Skär bort pumpaskalet och skär pumpaköttet i munsbitar. Lägg grönsakerna i en ugnsfast form, ringla över olje-, honungs- och senapsblandningen och blanda noga. Krydda med lite salt och nymalen svartpeppar. Baka i 30 minuter eller tills grönsakerna är mjuka och börjar mörkna. Servera med grillad kyckling, gröna grönsaker och bakad potatis.
4 tsk olivolja med citron eller lime smak
2 tsk flytande honung
2 tsk fransk dijon senap
Valfri mängd grönsaker, rotfrukter & potatis.

Sätt ugnen på 200 °C. Blanda olivolja, honung och senap. Skär grönsaker, rotfrukter & potatis i bitar & lägg i en ugnsfast form, ringla över olje-, honungs- och senapsblandningen och blanda noga. Krydda med lite salt och nymalen svartpeppar. Baka i 30 minuter eller tills grönsakerna är mjuka och börjar mörkna. Servera med en Bag Of Taste Barbacue (hur det tillagas står på förpackningen) & en valfri sidesallad.


Tack för kryddan, den kom igår :)

2011-06-28 | 08:58:41

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-11 | 02:59:22

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-13 | 06:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback