TV-bänk

Här ska göras en egen tv-bänk.
Har hittar en del snygga tv-bänkar men ingen som riktigt skulle passa in eller ligger på rätt prisnivå, plus att den behöver vara lite högre än vanligt eftersom vi har en liten kille här hemma som gärna klättrar & kladdar!;)
Som tur är så finns IKEA som alltid har bra priser, & så är det ju inte svårt att sätta sin egna lilla prägel på sakerna heller.
Det som ska införskaffas är:
1 st BESTÅ stomme svartbrun
Bredd: 120 cm
Djup: 40 cm
Höjd: 64 cm
Hylla: 04
Fack:22
2 st BESTÅ vara dörrar svartbrun
Bredd: 60 cm
Höjd: 38 cm
Hylla: 04
Fack:19
4 st Queen Anne möbel ben som ska målas svarta
2 st kläpp handtag Lisbeth Dahl
Och vips så har vi en modern tv-bänk med rokoko ben som gör att den ser mjukare ut plus att det blir en annorlunda stil på den, nytt i lite gammal tappning.
Här ska göras en egen tv-bänk.
Har hittar en del snygga tv-bänkar men ingen som riktigt skulle passa in eller ligger på rätt prisnivå, plus att den behöver vara lite högre än vanligt eftersom vi har en liten kille här hemma som gärna klättrar & kladdar!;)
Som tur är så finns IKEA som alltid har bra priser, smarta, enkla lösningar & så är det ju inte svårt att sätta sin egna lilla prägel på sakerna heller.


Det som ska införskaffas är:

1 st BESTÅ stomme svartbrun
Bredd: 120 cm
Djup: 40 cm
Höjd: 64 cm
Hylla: 04
Fack:22

2 st BESTÅ vara dörrar svartbrun
Bredd: 60 cm
Höjd: 38 cm
Hylla: 04
Fack:19

4 st Queen Anne möbel ben som ska målas svarta

2 st kläpp handtag Lisbeth Dahl

Och vips så har vi en modern tv-bänk med rokoko ben som gör att den ser mjukare ut plus att det blir en annorlunda stil på den, nytt i lite gammal tappning kan man säga.




Tjusigt! Vi har exakt en sån tv-bänk från Bestå, med vita dörrar =) Perfekt höjd tycker jag!

2011-02-21 | 13:04:05

det kommer nog att bli riktigt tjusigt :D

2011-02-21 | 21:51:02

helt klart bäst om man kan göra den själv, då får man den exakt som man vill :)

Kram

2011-02-22 | 16:10:55

Tack för omtanken! Det är verkligen hemskt när ens älskade djur har ont och man inte vet vart någonstans. Men nu har hon ju blivit behandlad och är förhoppningsvis helt bra om någon månad:) så håll tummarna! Hur mår dina små djur förresten? Några mer utställningar på gång? Kram

2011-02-23 | 09:46:49

VIlka fina ben, var kan man köpa dem? Även handtagen gillade jag.. Nu gav du mig änna en ide här. Har för låg tv bänk nu så Kian bara klättrar upp på den=(

Allt bra med Hugo annars?

2011-02-25 | 12:45:53

Jag hade inte heller något jobb. Vet inte vad jag vill göra heller så de är ltie jobbigt. Ringde kommunen och har börjat jobba som vikarie på olika dagis. Trodde de skulle vara jobbigt o vara med barn hela dagen och sen gå hem till sitt eget men de har de faktiskt inte varit. Men jag märker att jag dras mer till 1-2 åringarna nu än när jag jobbade för ett par årsedan. Kanske för att man har en egen som är liten? Funderar på att börja plugga, ska bara komma på vad jag vill göra först.



Kul att Hugo med ska ut bland massa barn, har du sökt redan eller? Blir de dagis?



Ja de är ju jätte smart att sätta ihop sin enga tvbänk. Nu ska jag spana lite på ebay´. Sökte du bara på queen anne eller gick du in på något annat? Va fick du betala?

Ni vill väl flytta också va? Det vill vi med.. Vill ha större. Helst av allt vill jag köpa hus men de finns inte riktigt pengar till de nu:P



2011-02-26 | 07:54:08

Jätte fin tv-bänk!! Var hittade du benen?

2012-01-22 | 23:37:59

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :D!

2012-10-12 | 11:15:54

Hur blev resultatet? Kan inte se bild på den färdiga bänken. Varifrån kommer benen?

Svar: Det är ett par år sedan jag satte ihop tv-bänken & bilder hittar du i kategorin "hemma hos oss", benen hittade jag på ebay :)
Jenny Öst

2013-08-23 | 16:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback