1 vecka

Nu var det 1 vecka sedan jag bloggade sist, 1 vecka sedan Dixi somnade in & det har varit riktigt jobbigt. Dagen hon gick bort skulle jag egentligen jobbat men fick ledigt, dagen efter stoppade jag alla känslor inom mig & jobbade ändå eftersom dom inte fick in någon annan. Jag klarade mig bra tills en arbetskamrat frågade hur det var med mig & vad som hänt....då brast det & jag kunde inte riktigt samla mig igen efter det. Det är skit jobbigt & jag har fått hålla inne min sorg i princip varje dag eftersom jag har varit tvungen att jobba, helst utav allt skulle jag bara vilja vara ensam en hel dag & låta tårarna komma. Men jag stoppar min själv hela tiden, på någon sätt känns det som om jag har för mycket annat att göra & har andra att ta hand om, andra som kommer i första hand...men jag vet också att snart brister det & jag känner hur tungt mitt hjärta väger & hur det värker i mitt bröst. Dixi har varit i mitt liv i 15 år & var en underbar familjemedlem, min älskade lilla Dixi... hon somnade fint & ligger begravd hemma på gården hos mina föräldrar, jag har alltid en plats där jag kan besöka henne. Hon är så saknad & det var det tuffaste beslut jag någonsin fått ta, att låta henne vila...för evigt! Vila i frid min lilla sötnos, jag älskar dig!♥


Lilla gumman... Kan bara tänka mig hur det känns. Jag blev ju helt knäckt när jag fick veta att Cool blivit avlivad. Var på jobbet och fick ett sms av Henke. Jag blev helt chockad och grät i två timmar... Det var två år sen, men jag saknar honom än, trots att vi bara hade honom i nio månader... =( Det är inte lätt att förlora ett djur...

2011-08-19 | 00:58:04

Vännen då!:( Kan inte ens tänka mig hur du känner dig, jag minns bara hur jag kände mig när Leeloo var inne hos veterinären i 2 dagar och ovissheten om hennes hälsa! Den smärtan och oron. Men du behöver brista, du behöver gråta ut för att kunna gå vidare och finna ro! <3

2011-08-19 | 19:38:50

Å det är absolut värsta man tvingas göra. Gjorde det med min häst för två år sedan och det gör fortfarande ont i mig att tänka på. Och att jag kommer att bli tvungen att göra det igen...



2011-08-31 | 23:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback