Trröötttt!

Ja idag är jag riktigt trött, man får ju såna dagar ibland & jag gillar det inte!:/ Men men dagen började med att väckarklockan inte ringde på morgonen & på något sett kände jag det på mig så jag vaknade 1 timme senare än vanligt. Det var iofs ingen fara men jag försöker komma upp ungefär samma tid varje dag, det är ju ganska skönt att ha sina tider & så.

Idag var även första inskolningen på förskolan. Mannen jobbade bara morgonen eftersom han också ville vara med & se hur det gick med mera. Får ju säga att det gick super bra, nu första dagen så var det bara vi inne & alla andra barnen var ute så att Hugo kunde få känna på hur det var & kunde kolla runt överallt. Hugo är ju inte direkt blyg så han sprang runt där & hade skoj & lekte men stod många gånger vid fönstret & tittade ut på dom andra barnen, han gick även till dörren & försökte öppna för att komma till dom andra som busade på gården!:)

Men det blir vid ett senare tillfälle när han är lite varmare i kläderna som man säger!;) Det är skönt att det blir lugnt så här i början, tror det gör ganska mycket. Sen har Hugo en kompis som går på samma avdelning med så det är iaf någon han känner igen sen. Det var sån lättnad att första dagen gick så bra, han busade med fröken & sprang för att kolla på alla avdelningar hehe. Roligast var leksakerna, det är alltid roligast med andras leksaker & mamma & pappa brydde han sig inte mycket om.

Nu hoppas jag att det fortsätter så bra, det är ju mest jag & mannen som vart fundersama över förskola & allt...det går ju så himla fort & Hugo är ingen bebis länge utan en liten pojk!:D


Vad skönt att första dagen gick bra. Spännande att läsa om resten sen :-)



Tack vännen!

Ha en fin kväll!

kram

2011-04-04 | 18:48:49

Rusta 5 kr styck, som hittat.. :) Som jag letat efter just lila plasttulpaner men nu e jag såååå nöjd :)



Härligt att första dagen gick så bra, hoppas de fortsätter i de spåret :) hur e inskolningens upplägg? de e så olika från förskola till förskola har jag märkt. jag hoppas det blir en smidig övergång för Lucas på den nya förskolan. men det återstår att se :)

2011-04-04 | 21:15:33

Sv. Ja de är inte alltid lätt med små barn. Men man lär sig :).



Kram Mia

2011-04-05 | 12:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback