Fullspäckad helg

Har ju inte lagt så värst mycket tid på bloggen det senaste, dels pga bloggtorka, Hugo & hund relaterade ting men nu i helgen vart det dags för födelsedagar & besök från Tyskland. Vi börjar med fredagen då mannens farmor hade kalas då hon fyllde år dagen innan & det var mysigt, men det är det alltid hemma hos henne.

Sedan på lördagen var det kalas för hans kära lilla mamma & hemma hos henne var även hennes föräldrar på besök från Tyskland, det var första gång dom fick träffa sitt barnbarns barn...Hugo alltså!;) Det var längesedan vi träffade dom & Hugo lyckades nog charma sig in hos sin gammelmormor. Han la sitt söta lilla huvud mot henne & gosade lite...sötnosen!:) Men men...det var ju många andra där med & det var jätte trevligt.

Tyvärr blev vi inte iväg så länge för Hugo har vart sjuk. Han har blivit förkyld & haft feber, tror att det är pga den andra lilla tanden som är på väg upp... stackars liten, han har inte haft det lätt & vart väldigt ledsen. Det blir inte bättre utan att jag dragit ner väldigt mycket på ammningen & det uppskattas inte alls!:/ Men nu räcker det för min del.

Jag älskar att amma & tycker det är jätte mysgt & det kunde inte gått bättre än det gjort men nu vill jag få sova om nätterna. Lilla gubben har tagit tutten som snutte & kan inte sova utan att amma & det är inte bra. Så nu försöker vi få honom att sluta att amma om natten & han bara skriker, i natt skrek han tills han somnade & jag kände mig så fruktansvärt hemsk men vad ska man annars göra!? Inget annat hjälper... Min syster hade samma problem & dom gjorde samma sak & det tog två veckor innan deras lille kille nöjde sig & sov genom nätterna.

Men men...det är bara att kämpa vidare, jag får inte ge mig bara, fast det är sjukt svårt!:(


Ohh va "skönt" att höra att vi inte är ensamma om de problemet. Kian har också tutten som snutt, inget annat dúger och de är ett helvete att få han somna utan. Jag har varit hos läkarn och fått utskrivet tabletter som tar bort mjölen. För när jag är trött tar jag till de lättaste dvs amma om han blir för gnällig. Men går inte det så har jag inget val, får ta mig igenom de helt enkelt. Sover Hugo i egen säng? De gör inte Kian och de är också jätte jobbigt..:(

2010-09-28 | 16:18:46

Okej, jag lyckas inte få Kian att sova i egen säng alls, de är jätte mysigt att ha han till viss del i sängen. Men han kryper runt i sängen (i sömnen) och vi vaknade en natt av att bara ett par ben stack upp för då hade han krypit ur sängen. Och jag kan inte lämna han i sängen själv så jag får aldrig egen tid utan måste alltid gå och lägga mig vid sju när han går och lägger sig för lämnar jag han när han somnat vaknar han med en gång. Så jag har inget eget liv alls :P

Vet inte, kan ju hoppas på att jag är inte så intressant om mjölken försvinner men de är framförallt för min egna skull och min inställning. För finns de ingen mjölk vet jag att jag inte kan ta den lätta vägen utan MÅSTE kämpa.. annars blir de lätt att jag faller tilbaka. Plus att de ändrar lite inställning för min kille med, då finns inte lättaste vägen att ge Kian till mig när han är ledsen för amma.. utan då är de bara att ta smällen :D

2010-09-28 | 19:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback