Börja komma igång

Nu är hösten här & jag tycker det är ganska skönt med dom friska vindarna & att slippa bli helt genomsvett hela tiden. Sen älskar jag höstkläderna med, men det behövs fortfarande lite nytt i garderoben känns det som, har mycket som inte passar längre tyvärr eftersom jag gått ner lite i vikt...men det kommer när det kommer!;) Längtar efter att allt blir så där härligt höst rött med...vackert!

Vill komma igång & börja träna nu, funderar på att börja på friskis & svettis faktiskt & min mamma var sugen så då slipper jag träna ensam iaf...kanske kan få med syrran också!;) Nä, fläsket ska bort...min kropp är inte som den brukade, speciellt inte efter att lille miraklet låg i magen. Har fortfarande en bulle på magen som ska bort & sen ska det tightas till lite här & var!;) Bristingarna bryr jag mig inte så mycket om, är ganska stolt över dom ändå...det visar ju bara att jag har haft en barn i magen & han är ju det bästa som finns!:D

Men det är mycket jag vill nu...Måste ju leta jobb så fort mammaledigheten är över eftersom hon jag jobbade hos gick bort & det jobbet jag har nu är ju bara på 13 timmar i månaden & det ger ju inte så mycket, men jag har några projekt på G så jag får se hur det går med det först. Sen vill jag flytta...NU helst, få en lägenhet på första våning & ha en liten uteplats och så vidare. Är ju så sjukt sugen på att fixa & pyssla lite med & det är alltid något som behövs köpas nytt. Vardagrums möblerna är skit så det blir väl det första som ska köpas in när pengarna räcker till.

Annars har jag faktiskt läst ut dom 2 första Twilight böckerna & dom är ju sååå bra. Läste ut den andra i tisdags & har haft abstinens besvär sedan dess...måste läsa vidare!;) Men så har jag ju inte dom andra böckerna utan få vänta snällt ett tag till... JOBBIGT!:/

Hugo ligger & sover nu & kommer säkert vakna när som helst så jag borde egentligen passa på att fixa till mig lite för att bege mig ut på promenad med gänget. Tror jag tar lika mycket plats som en bil på vägen men 3 hundar & barnvagnen!;) Får många kommentarer från folk som är chokade över att jag klarar av detta, men för mig är det inga problem... man gör vad man kan & hundarna sköter sig så bra så. Hugo vill gärna hålla i kopplet & hjälpa mamma, han brukar få ta Billy som går som ett ljus så fort Hugo håller honom precis som han känner av att det är lillkillen som styr!:D

Hugo tar sig fram överallt i lägenheten nu med, han kryper inte men har kommit på ett annat sett. Han drar sig fram med händerna & benen under sig, nästan i krypställning. Svårt att förklara men man får ha stenkoll hela tiden, alla saker är ju intressanta & allt ska in i munnen med...Så fort det går, hua mig!:) Men men...imorgon blir det Ballstaff träff, det ser vi fram emot!:) Men nu måste jag dra mig...


Nej, tiden räcker inte till. Har även ändrat lite i mitt sätt att ta hand om Isac (bär honom mer) och då blir det svårt med det mesta förutom att läsa, kolla på tv och några hemsysslor. Läste precis klart denna bok (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197151416) , tipsar verkligen om den, skrev precis ett inlägg på bloggen om den :D Väldigt intressant!



Annars är allt bra, Isac sover bättre sen jag börjat bära honom mer, vilket bara bevisar att boken faktiskt pratar om vettiga saker.



Annars är allt bara fint här, Micke är inte hemma så ofta så jag får ju mindre tid till mig själv av den anledningen också, men det går finemang :) Isac har precis varit lite förkyld för första gången :(



Det måste vara superhärligt att gå ut med tre hundar och bebis :D Du får fixa foto på er allihopa när ni ska ut och gå! Längtar också tills höstens alla färger kommer :D Då ska jag ut och fota med min dålig kamera och busa med Isac bland löven!



KRAM!

2010-09-03 | 15:47:38

Ibland räcker tiden inte till helt enkelt, men tycker nog allt att du kan prioritera träningen. Man mår så mycket bättre när man får röra på sig. Dessutom orkar man mer och får mer gjort. Så får du hjulet att snurra =)

2010-09-04 | 08:56:52

Friskis & Svettis är underbart, blir alltid lika glad av att tärna där :) har kört ett par veckor nu, och det är nog den enda sortens träning som jag orkar hålla mig motiverad till, haha



Hihi, ja jag hoppas Elliot kommer kunna lära sig kinesiska av sin pappa, fast han känner sig mest naturlig med svenska, hihi... Kanske hans farmor och farfar blir bättre lärare ;)

2010-09-04 | 17:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback