Jobbigt natt

Visste inte alls vad det var med Hugo i natt. Han vaknade runt halv 5 tiden (efter att ha vaknat & somnat om 2 gånger tidigare på natten) & var jätte ledsen & jätte trött, han ville sova fast fick liksom ingen ro. Stackars lille gubben, jag kunde inte hitta något fel på honom först, senare såg jag att han var väldigt svullen i tandköttet där framtänderna ska komma...det blev en jobbigt natt för oss!:/ Han somnade till några gånger men vaknade efter 5 minuter igen, alldeles lagom till när jag började slumra till igen!:) Till slut runt halv 7 somnade han på min mage men jag kunde inte flytta på honom för då började han gny till så han fick ligga där lille gubben & sov till kl 8.

Det har gått jätte bra sedan jag slutade amma om nätterna, han har vaknat högst 1 gång varje natt & sovit i sin egna säng mest. Mannen har inte märkt någonting om nätterna, fast det gör han inte vanligtvis heller!;) Men jag är riktigt överraskad & lättad över att det går så bra & vällingen äter han bra den också. Jag har ju inte slutat amma helt utan ammar iaf 1 gång om dagen, känner mig inte riktigt redo att sluta än men har sagt att när han är runt 1 år så får det räcka!:)

Ja, det är inte alltid så lätt men man gör sitt bästa. Jag vill ju bara att vårt lilla mirakel ska må bra & ha det han behöver. Han är en riktig liten buse nu med, hittar saker överallt att pilla med. Jag har inte plockat bort allt utan tänker mer att det är en del utav utveckligen att få klura med allt (även om det går sönder)!;)

Utveckligen går så snabbt. Hugo säger hej hej & vinkar till folk, dansar när han hör musik, ropar mamma till både mamma & pappa *asg* Säger där & tittar & typ pekar på saker. "Kryper" fortare än någonsin, ställer sig upp & balanserer fast han har inte försökt gå på ett tag. Han höll ju på som bara den när han väl hade lärt sig att balansera  för ett tag seda men så kom han ju på att han kunde ta sig fram på sitt egna lilla sätt & la gå biten på hyllan ett tag, det är inte förän nu han han börjat lite igen!:D

Men men...nu måste jag dra mig, lillkillen börjar bli trött igen & sover han så sover jag också idag, även om det behövs städas & diskas.


Och jag hade en sån natt inatt. Mindre kul. Mycket mardrömmar och ledsna skrik

2010-10-08 | 07:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback