Morgon rutin

Hugo ligger och sover i våran säng just nu, egentligen skulle väl jag med försöka sova & ladda batteriet men jag har en del att göra såhär på morgonen. Då & då tar jag mig en powernapp med Hugo men inte idag...

 

Idag...eller rättare sagt varje dag så väcker Hugo mig si sådär när mannen går upp till jobbet runt 6 tiden på morgonen, ibland kan jag få honom att somna om en stund till men oftast vill han upp & att det ska hända något!:) Så då blir det upp & byta blöja & ta på kläder, efter det lite frukost för min del, Hugo får ett litet smörgåsrån eller nått annat gott att mumsa på.

 

När det är klart så borstar jag tänderna & fixar till mig lite & när jag är färdig så brukar det vara dags för Hugo att äta. Så då lägger vi oss i sängen så äter han där för då brukar han somna. När han sover så passar jag på att ge hundarna mat & ordna lite här hemma, ibland sover jag med en stund & skiter i allt annat som att städa & så. Det får vara lite stökigt när man har en liten att ta hand om, dom kommer i första hand.

 

När Hugo vaknar igen brukar det bli en promenad, hundarna måste ju ut & det är ett ganska skönt sätt att varva ner på. Har jag berättat att promenaderna & amningen har gjort att jag gått ner 21 kilo nu, inte dåligt!;)

 

Ibland går vi & tar en kaffe med Hugos mormor som är förtids pesionär, så hon ä oftast hemma & bor bara 10 minutera promenad från oss. Är inte hon hemma så är min syster det, hon är nämligen arbetslös för tillfället, eller Hugos morfar som jobbar varannan vecka tidigt & varannan sent.

 

Någon gång blir det att dra iväg & hitta på något men oftast blir det att vi är hemma. Ja, ganska mycket rutin i det hela & klockslagen för när vi ska göra något stämmer in ganska bra. Tiden går så fort om dagarna & vips så är pappa Philip hemma igen med, då blir alla så glada!:D

 

Jo kan ju berätta att Hugo stoppar fötterna i munnen hela tiden nu med & det bästa som finns är att ligga naken, att ta på sig kläder är inget kul alls. Våran lilla goding...Vill bara äta upp honom...He he! Han är det bästa vi någonsin gjort!

 

2010-05-14




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback